۰۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۱۷۷۷۵۲
پژوهشگر مهدوی حوزه علمیه قم:

امتحان الهی هر قدر که سخت‎تر باشد ارزشش بیشتر است

خبر گزاری رسا ـ معاون پژوهشی موسسه آینده روشن، با بیان این که دیندار بودن واقعی در آخر الزمان بسیار دشوار است گفت: امتحان هر قدر که سخت تر باشد، ارزشش بیشتر است و لذا دینداری در آخر الزمان به نگه داشتن ذغال گداخته در دست تشبیه شده است.
امتحان الهی هر قدر که سخت‎تر باشد ارزشش بیشتر است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام محمدجواد جعفری، معاون پژوهشی مؤسسه آینده روشن، عصر امروز در امامزاده سید ابراهیم(ع) زنجان با اشاره به مسائل دوران غیبت گفت: خود ائمه(ع) متذکر شده اند که نگه داشتن دین در آخر الزمان بسیار دشوار است و دیندار را به شخصی که ذغال گداخته را در دست نگه داشته، تشبیه کرده اند.

 

وی در ادامه به سختی مؤمن بودن و با ایمان بودن در آخر الزمان اشاره کرد و افزود: امتحان هر قدر که سخت تر باشد، ارزشش بیشتر است و کسانی که در سختی دوران غیبت در دین خود استوار باشند ثواب بسیار بزرگی را به دست آورده اند؛ از این رو حضرت رسول اکرم(ص) یارانش را برادر و رفیق خطاب نکرد و به آنها گفت که شما فقط اصحاب من هستید ولی برادران من کسانی هستند که در آخرالزمان مرا ندیده ایمان می آورند.

 

معاون پژوهشی مؤسسه آینده روشن در ادامه با اشاره به روایتی از امام باقر(ع) در مورد اجر و پاداش مؤمنان در دوران غیبت تصریح کرد: خدا آنان را مورد خطاب قرار می دهد که ای مردان و زنان مؤمن، شما به چیزی که ندیده اید ایمان آوردید؛ پس بندگان واقعی من هستید و شما را می بخشم و به خاطر شما دیگران را هم می بخشم و بلا را دفع می کنم و شما سبب نزول باران هستید.

 

حجت الاسلام جعفری در پایان با اشاره به روایتی از پیامبر(ص) در ستایش مردم آخرالزمان اظهار داشت: کسانی که در دوران غیبت مطیع امر امام باشند آنان رفیقان پیامبر هستند و حضرت رسول(ص) آنان را برادر خطاب می کند، و به آنان وعده محبتش را داده است. /949/پ203/ب

ارسال نظرات