۰۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۶
کد خبر: ۱۷۷۷۷۵
استاد حوزه علمیه زنجان:

اخلاص در کارها نتیجه توحید محوری است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله حسینی زنجانی اخلاص در کارها را نتیجه توحید محوری دانست و گفت: زمانی که توحید در محوریت فعالیت های ما قرار گرفت به تبع آن اخلاص نیز باید در اولویت بوده و در همه کارهایمان اثر گذار باشد.
اخلاق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، آیت الله سید محمد حسینی زنجانی، استاد خارج فقه و اصول، عصر امروز در مسجد جامع زنجان با اشاره به محوریت توحید و اخلاص در کارها گفت: توحید به دو قسمت تصوری و تصدیقی تقسیم می شود که در تصوری باید بگوییم خداوند یکی است و برای او شریکی نیست؛ پس اگر توحید در محوریت کارها قرار گرفت باید اخلاص نیز در محوریت کارها قرار گیرد و در فعالیت هایمان مشخص باشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه خداوند هر شخصی را برای امر رسالت دین انتخاب نمی کند، خاطر نشان کرد: خداوند متعال در آیاتی از قرآن کریم می فرماید که هر کسی را برای امر رسالت خود انتخاب نکرده است، بلکه شخصی را انتخاب کرده که کریم، با سخنی مکین و مورد اطاعت ملائکه در آسمان ها است؛ بنابراین امامت نیز همچون پیامبری، مسأله ای نیست که به کسی واگذار شود بلکه این منتخب الهی یعنی پیامبر(ص)، شخصی را که دارای ملاک های الهی است، انتخاب می کند.

آیت الله حسینی زنجانی تصریح کرد: مَثل امام، مَثل نخ تسبیح است؛ به این صورت که نخ تسبیح همانگونه که دانه های تسبیح را دور هم جمع می کند و از پراکندگی آنها جلوگیری می کند، امام(ع) نیز مردم را دور هم جمع کرده و از تفرقه آنها جلوگیری می کند.
این استاد اخلاق حوزه علمیه زنجان در ادامه با بیان اهداف انتصاب و گزینش امام(ع) از سوی خداوند افزود: یکی از اهداف گزینش و انتصاب امام از طرف خداوند بر طرف کردن معضلات و مشکلات قرآنی و دینی مردم و همچنین بر طرف کردن شبهات و توجیه اعمال اسلامی است؛ بنابراین حذف امام و اهل بیت(ع) از کنار قرآن و دین، فجایع بسیاری را به بار خواهد آورد.

وی در ادامه با اشاره به نپذیرفتن دلایل و معجزات امام ع) از سوی معاندان اشاره کرد و گفت: ائمه(ع) از خود معجزاتی نشان دادند که مانند تعریف آن از دسترس نوع بشر به سبب خارج شدنش از قانون علت و معلول، دور است؛ پس یعنی کاری خدایی است، اما معاندان باز هم نپذیرفتند.

این استاد خارج فقه و اصول در ادامه با اشاره به سبک شمردن ارزش نماز از سوی برخی افراد، ابراز داشت: برخی به نماز تنها از یک بُعد نگاه می کنند و در توجیه نماز می گویند که یک نوع ورزش است، اما نماز ورزش نیست بلکه یک عمل تقرب به درگاه الهی است، عملی که بالاتر از آن جهت تقرب به درگاه خداوند که سبب سعادت مردم است، وجود ندارد.

وی در ادامه با هشدار به مسؤولان صدا و سیما بابت پخش فیلم هایی که احکام الهی در آن مورد اهانت قرار می گیرند، اظهار داشت: صدا و سیما در برابر حکم متعه یا همان ازدواج موقت مسؤول است؛ زیرا با ساختن سریال هایی که در آن دو زن داشتن یا ازدواج موقت در حد زشت ترین اعمال بالا می رود؛ این احکام الهی زیر سؤال می روند و در جامعه اسلامی حکم الهی  منسوخ می شود و ضد ارزش تلقی می شود.

آیت الله حسینی هشدار داد که اگر ازدواج موقت در جامعه ضد ارزش شناخته شود، در برابر آن زنا ارزش شناخته شده و جامعه را هرج و مرج فرا می گیرد./949/پ203/غ
 

ارسال نظرات