۰۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۱۷۷۸۴۳
کوچک زاده:

حمایت از مشایی احمدی نژاد را دچار حاشیه و چالش کرد

خبرگزاری رسا ـ عضو کمیسیون شوراها و امور مجلس ضمن تحلیل بررسی مهم‌ترین نقاط قوت و ضعف دولت‌های نهم و دهم پرداخت و مردمی بودن، ساده زیستی،‌ ایستادگی منطقی، شجاعانه و روشنگرانه در مقابل زیاده‌خواهی‌های کشورهای غربی را از مهم ترین نقاط قوت دولت احمدی نژاد دانست.
کوچک زاده نماينده مجلس هشتم دکتر محمد حسين کوچک زاده، نماينده مجلس شوراي اسلامي

مهدی کوچک زاده، عضو کمیسیون شوراها و امور مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به تحلیل و بررسی مهم‌ترین نقاط قوت و ضعف دولت‌های نهم و دهم پرداخت و گفت: مهم‌ترین ویژگی دولت نهم و دهم مردمی بودن، خاکی بودن و ساده زیستی است، به گونه ای که جدایی بین دستگاه اجرایی و مردم که پیش از دوران آقای احمدی نژاد وجود داشت، از بین برود و مردم دولت را از خودشان بدانند.

ایستادگی منطقی، شجاعانه و روشنگرانه در مقابل زیاده‌خواهی‌های کشورهای غربی

وی ابراز داشت: یکی از نکات برجسته که در دولت آقای احمدی نژاد غیرقابل انکار و بسیار بارز بود، ایستادگی منطقی، شجاعانه و روشنگرانه در مقابل زیاده‌خواهی‌های کشورهای غربی در مسائل مختلف و در رأس آنها در موضوع هسته‌ای بود.

کوچک زاده طرح شعار عدالت را از برجسته‌ترین ویژگی‌های دولت احمدی نژاد در بیان مقام معظم رهبری دانست و گفت: ایشان فرمودند من به خانواده‌ام گفتم که اگر این دولت هیچ کاری نکرده باشد و همین گفتمان عدالت را زنده کرده خودش خیلی ارزش دارد.

عضو کمیسیون شوراها و امور مجلس رساندن خدمات به دورترین نقاط کشور و پایبندی به اصول را از ویژگی‌های بسیار برجسته دولت‌های نهم و دهم عنوان کرد و بیان داشت: امام خمینی(ره) در یک جمله می‌فرمود «یک موی این کوخ نشین‌ها می‌ارزد به همه کاخ نشین‌ها»

کوچک زاده دارا بودن روحیه شجاعت در انجام کارهای بزرگ مانند طرح سهمیه بندی بنزین را از دیگر نقاط قوت این دولت دانست و گفت: این ویژگی در دولت‌های دیگر به اقرار خودشان وجود نداشت.

دارا بودن روحیه شجاعت در انجام کارهای بزرگ

وی طرح تحول اقتصادی را از دیگر مصداق‌های دارا بودن روحیه شجاعت در انجام کارهای بزرگ در دولت احمدی نژاد ارزیابی کرد و اظهار داشت: بخشی‌ از این طرح، بحث هدفمندی یارانه‌ها بود که متأسفانه با کارشکنی که در همه زمینه‌ها در مقابل دولت صورت می‌گرفت در این زمینه هم عملا متوقفش کردند.

حزبی و جریانی نبودن از نقاط برجسته دولت نهم و دهم بود

عضو کمیسیون شوراها و امور مجلس با اشاره به این‌که حزبی و جریانی نبودن از ویژگی‌های دیگر دولت احمدی نژاد بود، اظهار داشت: هیچ گروه، جریان و چهره شاخص سیاسی نمی‌تواند ادعا کند که در رأی آوری این دولت و ادامه کارش به او کمک کرده است.

نماینده مردم تهران در خانه ملت افزود: بدنه جریان اصولگرا، تمام جریانات سیاسی اصولگرا و چهره‌های برجسته اصولگرا از رأی دادن و همراهی با دولت اکراه داشتند و این موجب می‌شد که این دولت به غیر از خدا و مردم به شخص دیگری هیچ دینی نداشته باشد.

کوچک زاده پرکاری را از دیگر نقاط قوت دولت احمدی نژاد عنوان کرد و با اشاره به این‌که احمدی نژاد در شبانه روز شاید 18 ساعت کار جدی می‌کرد، گفت: کارهای عمرانی، علمی و هسته‌ای انجام شده از دیگر ویژگی‌های این دولت است.

عدم داشتن برنامه منسجم و نگاه عمیق به مسائل فرهنگی

عضو کمیسیون شوراها و امور مجلس عدم داشتن برنامه منسجم و نگاه عمیق به مسائل فرهنگی را یکی از ضعف‌های دولت احمدی نژاد دانست و بیان داشت: در این دولت فرهنگ و فعالیت‌های فرهنگی دارای برنامه منسجم، خاص و اساسی نبود و کارهای عمیق در این زمینه انجام نشد.

وی افزود: البته به این معنا نیست که بدتر از دولت‌های گذشته بوده؛ تأکید می‌کنم که نقاط ضعفی که می‌گویم در مقایسه با دولتهای قبلی نیست بلکه در مقایسه با ایده‌آل‌های است که از این دولت انتظار می‌رفت.

عضو کمیسیون شوراها و امور مجلس با بیان این‌که از برخی از رفتارهای دولت بی‌توجهی به نخبگان برداشت می‌شد که یک آزردگی در آنها ایجاد می‌کرد، گفت: دولت عمدی در این زمینه نداشت، بلکه بسیاری از رفتارهایی که با دولت از طرف کسانی که به اصطلاح خود را نخبه می‌دانستند شد، دولت را از مجموعه نخبگان دور کرد.

حمایت از مشایی مانع تحقق عدالت و رسیدگی به امور مردم ‌شد

کوچک زاده گرفتار حواشی شدن را ضعف بزرگ دولت احمدی نژاد عنوان کرد و با اشاره به این‌که دولت عمیقا و قلبا می‌خواست که عدالت گستری کند، بیان داشت: فارغ از این‌که اطرافیان آقای رییس جمهور و برای نمونه آقای مشایی حرف‌های درستی داشت یا غلط، آدم خوبی بود یا بد، پرداختن به ایشان مسأله عدالت را دچار نقصان می‌کرد.

وی با بیان این‌که بخشی از وقتی که صرف حمایت از آقای مشایی می‌شد، صرف عدالت و رسیدگی به امور مردم نمی‌شد و این برای دولت ایجاد حاشیه می‌کرد، افزود: کسانی که نمی‌پسندیدند که خارج از مجموعه خودشان کسی در مسؤولیت اجرایی کشور قرار بگیرد، این مسائل را برای مشغول کردن دولت بهانه می‌کردند و از سوی دولت نوعی بهانه به کسانی که قصد جنجال آفرینی علیه دولت را داشتند، داده می‌شد.

عضو کمیسیون شوراها و امور مجلس موازی کاری در برخی حوزه‌ها از جمله سیاست خارجی را از دیگر نقاط ضعف دولت احمدی نژاد عنوان کرد./956/ت302/ج

ارسال نظرات