۰۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۷
کد خبر: ۱۷۷۹۱۴
استاد حوزه علمیه تبیین کرد؛

بهداشت در تغذیه از دیدگاه اسلام

خبرگزاری رسا ـ استاد مرکز تربیت مدرس حوزه علمیه قم در زنجان گفت: اسلام اهمیت ویژه ای به بهداشت و آداب غذا خوردن داده است و دستورات با ارزشی در این زمینه دارد که در صورت رعایت، ضامن سلامتی انسان است.
بهداشت در تغذیه از دیدگاه اسلام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام محمود احمدی میانجی، استاد مرکز تربیت مدرس حوزه علمیه قم بعد از ظهر امروز در زینبیه اعظم زنجان با اشاره به اهمیت تغذیه گفت: انسان باید به وسیله ریاضت، اخلاق و عادت های بد را کنار گذارد که یکی از عادت های بد، تند تند خوردن غذا است.

 

وی در ادامه با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) افزود: از سفره غذا زود بلند نشوید و در خوردن عجله نکنید، چون از عمر شما حساب نمی شود.

 

حجت الاسلام احمدی میانجی در ادامه با بیان حدیثی از امام رضا(ع) در مورد اهمیت حضور سبزیجات بر سر سفره را یاد آور شد و تصریح کرد: محققان و دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که خوردن سبزیجات هنگام غذا خوردن سبب روان شدن روده ها می شود و برای یبوست که از آن به عنوان أم الأمراض یاد شده بسیار مفید است.

 

وی در ادامه با اشاره به آداب غذا خوردن از دیگاه اسلام خاطر نشان کرد: اسلام برای خوردن و آشامیدن آدابی را همچون جرعه جرعه نوشیدن، با کف دست نوشیدن، استفاده نکردن از ظروف طلا و نقره، در روز ایستاده و در شب نشسته نوشیدن و خوردن تکه های ریز روی سفره و با دست راست خوردن را از آداب اسلام دانست و یاد آور شد: کسی که این مسائل را رعایت کند دچار یرقان و مرض زردی نمی شود.

 

استاد مرکز تربیت مدرس حوزه علمیه قم در در پایان یاد آور شد: بنا به فرمایش پیامبر(ص) قلب های خود را با پرخوری نکشید، چون قلب ها همچون زراعت با آبیاری بیش از حد، خشک می شوند و می میرند./949/پ203/غ

ارسال نظرات