۰۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۰
کد خبر: ۱۷۷۹۲۸
حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی:

نادیده گرفتن تلاش‌ها و نقاط قوت دولت خدمت به جامعه نیست

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در تشریح نقاط مثبت و منفی عملکرد دولت آقای احمدی نژاد، گفت: باید کارهای قوی و ضعیف در کنار هم دیده شود؛ اگر بخاطر نقاط ضعف به تلاش مثبت توجه نشود به جامعه خدمت نکرده ایم.
1/ حجت الاسلام و المسلمين محمود عبداللهي  عضو جامعه مدرسين حجت الاسلام والمسلمين محمود عبداللهي عضو  جامعه مدرسين حوزه علميه قم

حجت الاسلام والمسلمین محمود عبداللهی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با توجه پایان کار دولت احمدی نژاد، اظهار داشت: این دولت کارهای گسترده و بسیار زیادی در مقایسه با دولتهای گذشته انجام داده است که نباید نادیده گرفته شود؛ اگر به دلیل نقاط ضعف این دولت به تلاش های مثبتی که داشته توجه نکنیم خدمت نکردیم.

وی توجه و فعالیت های گسترده دولت نهم و دهم را موجب تشویق مسؤولان برای کار بیشتر دانست و گفت: این به خاطر شخص خاص و آقای احمدی نژاد نیست، بلکه منطق ایجاب می کند کارهای مثبت و غیر قابال انکار مورد توجه قرار گیرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: این به آن معنا نیست که نقاط ضعف در مدیریت، مسائل اقتصادی و یا مسائل دیگر وجود نداشته است بلکه باید همه اینها در کنار هم دیده شود؛ بیشترین نقاط ضعف دولت مربوط به سال های اخیر است.

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی پرکاری، ساده زیستی و دوری از تجملات را از ویژگی های خوب این دولت برشمرد و گفت: توزیع ثروت در سراسر کشور که برای تحقق شعار عدالت انجام شد بسیار مهم بود؛ این دولت تلاش کرد به همه جا توجه و رسیدگی شود و نقاط محروم و غیر محروم، شرق و غرب، شمال و جنوب از نگاه مسؤولان تفاوتی نداشته باشد.

وی استکبار ستیزی را یکی دیگر از نقاط مثبت و دارای اهمیت دانست و ابراز داشت: مقاومت در برابر استکبار جهانی از ویژگی های این دولت بود به ویژه در دولت نهم، که متأسفانه در سال های اخیر کمی کمرنگ شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم پرداختن به کارهای زیر ساختی را بسیار مهم خواند و گفت: در این دولت زیر سازی های گسترده ای برای کشور شروع شد؛ توجه به رشد علمی و ارتقای سطح آن، توجه به محیط های علمی و دانشگاهی و افزایش تعداد مقالات علمی معتبر از جمله این کارها بود.

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی در تشریح نقاط ضعف دولت، اظهار کرد: عدم توجه به ظرفیت حوزه و روحانیت و آراء و نظرات مشورت دهندگان که در دو سال اخیر بیشتر شده بود، موجب منحصر شدن حلقه های مشورتی رییس جمهور به افراد معدود شد.

وی افزود: توجه نکردن به انتقادهای دلسوزان نظام و کسانی که همراه گفتمان و تلاش های دولت بودند موجب شد یک سلسله شخصیت هایی که در مجلس، حوزه و دانشگاه پشتوانه بودند را از دست بدهد؛ این نقدها به دلیل نقاط ضعف برخی افرادی که در کنار دولت بودند صورت می گرفت، عدم توجه به آرای مختلف باعث تک روی های خاص شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر این که التزام عملی دولت به ولایت فقیه در ابعاد مختلف صورت می گرفت، گفت: از این دولت انتظار بیشتری می رفت که از راهنمایی های رهبر معظم انقلاب بیشتر استفاده کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی توجه به وحدت جامعه را امری ضروری خواند و ابراز داشت: باید به یکپارچگی جامعه و حرکت حزب الله توجه بیشتری می شد./928/ت302/ج

ارسال نظرات