۰۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۲
کد خبر: ۱۷۷۹۳۰
پژوهشگر مهدوی:

نگذاریم گرانی ها و تحریم ها تاب مقاومت را از ما بگیرد

خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهشی مؤسسه آینده روشن، با بیان این‎که وظایف ما در آخر الزمان نسبت به گذشته سنگین تر شده است، گفت: امروز باید با مقاومت گروهی و فردی جلوی دشمن ایستادگی کنیم و نگذاریم گرانی ها و تحریم ها تاب مقاومت را از ما بگیرد.
تحريم عليه ايران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام محمد جواد جعفری، معاون پژوهشی مؤسسه آینده روشن بعد از ظهر امروز در امامزاده سید ابراهیم(ع) زنجان با اشاره به روایاتی از اهل بیت (ع) درباره فضلیت دوران غیبت امام زمان(عج) گفت: با توجه به روایات، دوران غیبت امام(ع)، دوران امتحان شیعه است؛ بنابراین دوران سختی است اما با وجود این سختی ها است که دوران با فضیلتی می شود.

 

وی افزود: دلیل این روایات فراوان مبنی بر برتری منتظران امام(عج)، دوران امتحان بودن و دشواری عدم وجود امام در جامعه است.

 

معاون پژوهشی مؤسسه آینده روشن در ادامه با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) در مورد منزلت منتظران امام عصر(عج) تصریح کرد: هر کس در حال انتظار امام زمان(عج) از دنیا برود، همچون کسی است که زمان ظهور آن حضرت در چادر اوست و از نزدیکان آن حضرت قرار داده می شود.

 

این پژوهشگر مهدوی در ادامه با بیان راه های رسیدن به فضیلت منتظران ظهور مصلح جهانی، عنوان کرد: یکی از راه های رسیدن به فضیلت منتظران، عمل به تعهدات خود نسبت به خدا، پیامبر، امام، دین و مؤمنان است که این از جمله تکالیف فردی است، اما آنچه مطرح است، رسیدن به تعهدات اجتماعی و گروهی از طریق تعهدات فردی است.

 

وی ادامه داد: انسان ها با عمل به تعهدات فردی و در ادامه با عمل گروهی به تعهدات اجتماعی و مقاوت اجتماعی می توانند هر چه سریعتر به زیارت امام زمان(عج) نائل شوند.

 

حجت الاسلام جعفری در پایان با اشاره به سنگین تر شدن وظایف منتظران در آخر الزمان اظهار داشت: امروز وظیفه ما در برابر حمله های دشمن سنگین تر شده است و باید با مقاومت گروهی و فردی در برابر شبهات دشمن ایستاد و تا دم مرگ منتظر باشیم و نگذاریم این گرانی ها و تحریم ها قدم های ما را سست کند./949/پ202/غ

ارسال نظرات