۰۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۱۷۸۰۳۲
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان:

بیان جذابیت های زندگی اسلامی بسیاری از معضلات اجتماعی حل می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی زنجان گفت: با بیان جذابیت های زندگی اسلامی و پیاده شدن آن در زندگی بسیاری از معضلات اجتماعی به حداقل ممکن می رسد و پایه های ارزش های اسلامی و توحیدی مستحکم تر می شود.
بیان جذابیت های زندگی اسلامی بسیاری از معضلات اجتماعی حل می شود

حجت الاسلام علی دشتکی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، با اشاره به دو قطب قدرت در جهان امروزی گفت: با ارزش جلوه دادن مادیات هدف اصلی جبهه باطل است اما با مراجعه به اصول جبهه حق در می یابیم که محور اصلی جبهه توحیدی، خدا و دین خدا است که در برگیرنده اصول و ارزش های انسانی است.

 حجت الاسلام دشتکی در ادامه ابراز داشت: در مقابل جبهه حق، جبهه باطل هم برای خود اصولی دارد و اصول این جبهه هم رسیدن به هدف مادی است؛ بنابراین دشمن تلاش دارد به هر قیمتی که شده به اهداف خود در این زمینه برسد، اما در جبهه توحیدی برخلاف تفکر مادی، باید اصول توحیدی حاکم شود تا انسان با رعایت این اصول به کمال حقیقی خود برسد.

وی در ادامه با اشاره به تلاش های رهبر معظم انقلاب برای تبیین تفکرات جبهه توحیدی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب با توجه به حساسیت های موجود در موضوع جنگ نرم تأکید های جدی در خصوص تقویت جبهه توحیدی برای مسؤولان، اندیشمندان، و متخصصان دارند و از چند سال گذشته به صورت مستقیم به این بحث ورود پیدا کرده و به صورت راهبردی و کاربردی محورهایی را برای تحقق اهداف جبهه حق مطرح کرده اند که بارزترین آن سبک زندگی اسلامی است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی زنجان با بیان این که منظور از سبک زندگی اسلامی تبیین دقیق محورهای زندگی برای مردم است، تأکید کرد: با بیان جذابیت های زندگی اسلامی و پیاده شدن آن در زندگی بسیاری از معضلات اجتماعی به کمترین میزان ممکن می رسد و پایه های ارزش های اسلامی و توحیدی مستحکم تر می شود.

وی در ادامه با بیان این‎که باید مردم و مسؤولان در پیاده کردن سبک زندگی اسلامی جدیت به خرج دهند، افزود: سبک زندگی اسلامی باید به یک مطالبه عمومی تبدیل شود و مسؤولان و نخبگان باید در این خصوص در موضوعات تبلیغی، تبیینی و ترویجی با جدیت تلاش کنند.

حجت الاسلام دشتکی در ادامه با هشدار نسبت به این‎که این برنامه ها باید در اولویت برنامه ریزی ها باشد خاطر نشان کرد: باید سبک زندگی اسلامی در برنامه ریزی های گوناگون زیربنایی، در اولویت برنامه ها قرار داده شود و در مرحله دوم باید عموم مردم را در پیاده شدن سبک زندگی اسلامی دخیل کرد و به ویژه سیاست گذاران و برنامه ریزان در این مسأله باید در صحنه باشند و اداره کل تبلیغات اسلامی هم که خود را مخاطب اصلی پیام رهبر معظم انقلاب در این خصوص می داند از سال‎های گذشته اقدامات خوبی را در این زمینه آغاز کرده و در قالب های تبیینی در این موضوع کار می کند. 

وی در پایان برنامه ریزی در بخش سیاست گذاری را از مهم ترین بخش های پیاده شدن سبک زندگی اسلامی دانست و گفت: در این باره هم افزون بر سیاست های ملی برنامه ریزی های استانی هم مدنظر قرارداده می شود تا سبک زندگی اسلامی به بهترین شکل در استان پیاده شود./949/ت302/غ

ارسال نظرات