۰۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۱
کد خبر: ۱۷۸۰۹۷
پژوهشگر مهدوی حوزه علمیه قم:

عدم توجه به فرهنگ مهدویت سبب ترویج فساد در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهشی مؤسسه آینده روشن، با بیان این‎که تک تک بندگان در ایام غیبت مسؤول هستند، گفت: فساد، گناه و بی بند و باری در جامعه، ناشی از بی توجهی به امام زمان(عج) است و این را بدانیم که تمام اعمال ما محضر ایشان عرضه می شود.
عدم توجه به فرهنگ مهدویت سبب ترویج فساد در جامعه است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام محمد جواد جعفری، معاون پژوهشی مؤسسه آینده روشن بعد از ظهر امروز در امامزاده سید ابراهیم(ع) زنجان با دوران امتحان خواندن ایام غیبت امام زمان(عج)، گفت: با توجه به روایات، دوران غیبت امام(ع)، دوران امتحان شیعه است؛ بنابراین این دوران خواصی دارد که می توان به دشوار بودن و افزون شدن الطاف الهی نسبت به بندگان و منتظران در دوران غیبت اشاره کرد.


وی افزود: مقصود از تمام روایاتی که مطرح شده است، افزایش هوشیاری منتظران در برابر دام های شیطان است.

 

 معاون پژوهشی مؤسسه آینده روشن در ادامه با اشاره به مسؤول بودن همه منتظران در برابر تکالیف آخرالزمانی تصریح کرد: ما نباید تکالیف و مسؤولیت دوران انتظار را بر عهده عده خاصی قرار دهیم، بلکه تک تک انسانها مسؤول هستند و موظفند تا زمینه ظهور آن حضرت را فراهم کنند.

 

این پژوهشگر مهدوی در ادامه با اشاره به امداد های غیبی و کمک های مادی و معنوی از سوی آن حضرت نسبت به شیعیان، عنوان کرد: یکی از خواص دوران انتظار و امتحان، بیشتر شدن لطف خداوند، پیامبر (ص) و امامان (ع) نسبت به منتظران و بندگان است؛ لذا در سالیان گذشته شاهد کراماتی از امام زمان(ع)، و کمک های ایشان چه از لحاظ مادی و معنوی نسبت به بندگان حتی کافران هم بودیم.

 

وی ادامه داد: متاسفانه شیعیان نسبت به امام زمان(عج) بی توجهی نشان می دهند؛ و فراموش کرده اند که امامی در پرده غیبت است.

 

حجت الاسلام جعفری در پایان با اشاره به گسترش فساد و گناه در جامعه، اظهار داشت: این همه فساد، گناه و بی توجهی به امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، ناشی از بی توجهی به وجود مبارک امام عصر(عج) و پایمال کردن خون شهدای 8 سال دفاع مقدس است! اگر ما به این مطلب توجه کنیم که تمام اعمال ما محضر امام زمان(عج) عرضه می شود و در برابر آن چه مکلفیم، مسؤولیم؛ بسیاری از مشکلات جامعه حل می شود. /949/پ202/ب

ارسال نظرات