۰۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۳
کد خبر: ۱۷۸۱۳۵

محفل انس با قرآن با حضور قاری مصری در آمل برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ محفل انس با قرآن با حضور قاری مصری در امامزاده ابراهیم(ع) آمل برگزار شد.
قرآن مجيد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، صدها نفر از مردم روزه دار و علاقه‎مند به فرهنگ قرآنی شهرستان آمل امروز با حضور در آستان مقدس امام زاده ابراهیم(ع) این شهرستان به تلاوت آیات کلام الله مجید از سوی عادل الباز سالم السید، از قاریان برجسته مصری گوش جان سپردند.

 

تلاوت آیات قرآن کریم از سوی قاریان برجسته شهرستان آمل و اجرای تواشیح گروه تبیان از دیگر برنامه های این محفل معنوی و باشکوه بود.

 

حجت الاسلام حسین مهدیان، رییس اداره اوقاف آمل در این مراسم با بیان این که قرآن بهترین هدایت کننده جامعه بشری است، خاطرنشان کرد: عمل کردن به معارف و تعالیم والای این کتاب نورانی باید در دستور کار همه مسلمانان باشد تا آنان را به سوی سعادت و معنویت هدایت کند.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه آمل با بیان این که ترویج فرهنگ قرآنی باید مورد توجه همگان باشد، یادآور شد: قرآن گوهر گرانبهایی است که اگر در راستای تفهیم و ترویج آن تلاش خاصی صورت گیرد شاهد حل بسیاری از مشکلات جوامع بشری خواهیم بود که این ها همه از الطاف خدواند منان است که برای ما تدبیر کرده است.

 

وی با بیان این که ترویج فرهنگ قرآنی باید با برنامه ریزی منسجم و سازمان یافته باشد، خاطرنشان کرد: همه ما باید سعی کنیم که نوای نوربخش قرآن کریم در خانه هایمان طنین انداز باشد و از این کتاب ارزنده به بهترین وجه ممکن و در راستای خودسازی بهره گیریم.

 

رییس اداره اوقاف آمل با بیان این که به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی امروز شاهد نمایش زیبا و عظیم جوانان در مسابقات مختلف قرآنی هستیم، گفت: همه سعی و تلاش مسؤولان فرهنگی باید در تعالی فرهنگ ناب اسلامی و قرآنی باشد.

 

وی با اشاره به این که یکی از پشتوانه هایی که در نظام اسلامی سبب ساز فعالیت های فرهنگی شده بحث وقف است، بیان داشت: مسابقات مختلف قرآنی به برکت نیت خیران و واقفان در سراسر کشور برگزار می شود.

 

حجت الاسلام مهدیان با بیان این که دغدغه و احتیاج به قرآن و پژوهش های قرآنی در نیات واقفان باید ایجاد شود، خاطرنشان کرد: آیت الله جوادی آملی فرمودند که وظیفه بزرگی بر گردن اوقاف و متصدیان آن است که باید راهنمای مردم در احتیاجات روز جامعه اسلامی باشند./950/پ203/ب

ارسال نظرات