۰۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۱۷۸۱۵۵
نماینده خبرگان رهبری:

توطئه های صهیونیستی در خاورمیانه نخ‌نما شده است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مراغه گفت: اقدام اخیر اتحادیه اروپا در گنجاندن نام شاخه نظامی حزب الله در لیست گروه های تروریستی، نشان از اوج استیصال غرب در قبال پیروزی های حزب الله در سوریه است.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي عضو خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مراغه، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در خطبه های نماز جمعه مراغه با اشاره به اوضاع و شرایط سیاسی حاکم بر سوریه و عراق اظهار داشت: تمام توطئه های غربی در منطقه همه با هدف تأمین امنیت برای رژیم صهیونیستی است.


وی با بیان این‌که توطئه های آمریکایی و صهونیستی در خاورمیانه نخ‌نما شده است، خاطرنشان کرد: اقدام اخیر اتحادیه اروپا در گنجاندن نام شاخه نظامی حزب الله در لیست گروه های تروریستی، نشان از اوج استیصال و انفعال غرب در قبال پیروزی های اخیر حزب الله لبنان در سوریه است.


امام جمعه مراغه با بیان این‌که اقدام اتحادیه اروپا بیشتر برای حفظ آبروی غرب در منطقه و جهان بوده است، تصریح کرد: آنچه مسلم است حزب الله لبنان کابوسی برای رژیم صهیونیستی و تروریست های داخل کشور سوریه تبدیل شده است، بنابراین این اقدام همانطور که سیدحسن نصرالله گفت؛ قابل پیش بینی بوده است.


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز اقامه نخستین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی به امامت آیت الله طالقانی در تهران اظهار داشت: پنجم مرداد سال 1358 یادآور خاطره ای شیرین در اذهان مردم جویای حق و عدالت ایران اسلامی است چراکه نماز جمعه چشم دشمنان نظام را کور کرده است.


وی نماز جمعه را حافظ مصالح دین و دنیای جامعه اسلامی دانست و  افزود: نماز جمعه مظهر وحدت امت اسلامی و بستری برای افشاگری توطئه‌های دشمان مسلمانان و در عین حال آگاهی بخشی و مطلع کردن همه مسلمانان با مسائل و مشکلات منطقه و جهان اسلام است.


نماینده خبرگان رهبری تریبون نماز جمعه را یکی از مهم ترین رسانه‌های نظام اسلامی دانست و افزود: تمام تلاش دشمنان در طول سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی تعطیلی این آئین عبادی سیاسی بوده است، حتی در مقطعی صدام تهدید به حمله هوایی و موشکی به نماز جمعه کرد اما مردم حضوری پرشور نسبت به گذشته داشته اند.


امام جمعه مراغه نماز جمعه را مرکز بصیرت، آگاهی، شجاعت و نصیحت دانست و یادآور شد: نماز جمعه عامل ترغیب مردم به اطاعت خدا و پرهیز از معصیت است و ضامن احیای مصالح دین و دنیای مردم است، آرزوی دشمنان خلوت بودن مصلاها و صفوف نمازهای نماز جمعه است، اما این آرزو را به گور خواهند برد.


وی در پایان با اشاره به نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با عنوان روز قدس از سوی امام راحل، خواستار حضور پرشور مردم در این صحنه مهم سیاسی شد و گفت: یکی از مصادیق حماسه سیاسی راهپیمایی روز قدس است که همه برای دفاع از حق مردم مظلوم فلسطین در صحنه حاضر خواهند شد./935/پ202/ب

ارسال نظرات