۰۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۷:۲۳
کد خبر: ۱۷۸۲۰۲
سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان:

سیره ائمه معصومین به عنوان تفسیر عملی قرآن مورد توجه قرار گیرد

خبرگزاری رسا ـ سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان با بین این که ترویج فرهنگ قرآنی از اهداف استقرار نظام جمهوری اسلامی است، گفت: سیره ائمه معصومین تفسیر عملی قرآن است که باید مورد توجه قرار گیرد.
حجت الاسلام سعيد جعفري

حجت الاسلام سعید جعفری، سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان، با حضور در غرفه خبرگزاری رسا دفتر جنوب غرب مستقر در هفتمین نمایشگاه قرآن و عترت اهواز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، برپایی نمایشگاه های قرآنی را حرکتی مهم و اثر گذار در زمینه ترویج فرهنگ اسلامی دانست و افزود: نمایشگاه های فرهنگی عرصه ای برای نمایش جدیدترین دستاوردهای دینی و قرآنی به مردم است.

این مقام مسؤول با بیان این که برپایی نمایشگاه های گوناگون پل ارتباطی تولید کنندگان محصولات فرهنگی با جامعه و مردم به عنوان مصرف کننده است، اظهار داشت: برگزاری مقطعی نمایشگاه های کتاب جوابگوی نیاز استان خوزستان نیست.

ترویج فرهنگ قرآنی از اهداف استقرار نظام جمهوری اسلامی است

حجت الاسلام جعفری با تأکید بر اهمیت برپایی نمایشگاه قرآن در نقاط گوناگون شهرستان اهواز ابراز داشت: ترویج فرهنگ قرآنی از اهداف استقرار نظام جمهوری اسلامی است.

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان به اهمیت توجه به قرآن در مسأله سبک زندگی اشاره کرد و گفت: سیره ائمه معصومین(ع) به عنوان تفسیر عملی قرآن باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اهمیت پاسخگویی به شبهات در نمایشگاه های قرآن و عترت تأکید کرد: در برهه کنونی شبهاتی درباره حجاب، ماهواره و فضای مجازی مطرح است که مبلغان باید با ارائه مشاوره نیاز مخاطبان را برطرف کنند.

 حجت الاسلام جعفری با بیان این که مبلغان باید مواضع اسلام را پیرامون مسائل روز بیان کنند، تصریح کرد: در نمایشگاه های قرآن و عترت باید الگوی فرهنگ اسلامی به جامعه ارائه شود.

ناهنجاری های اجتماعی به سبب بی توجهی به تعالیم قرآنی است

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان با تأکید بر اهمیت الگو پذیری از آموزه‌های قرآنی تصریح کرد: ناهنجاری و مشکلات اجتماعی در برهه کنونی به سبب بی توجهی به تعالیم قرآن است.

وی با ارائه پیشنهادی مبنی بر ساخت مجتمع قرآنی در شهرستان اهواز ابراز داشت: در این مجتمع می توان بخش ها گوناگونی از جمله حجاب و عفاف، ارائه و فروش محصولات فرهنگی و راه اندازی مهد قرآن در نظر گرفته شود.

حجت الاسلام جعفری با اشاره به آموزش قرآن از سنین کودکی به فرزندان گفت: راه اندازی مهدهای قرآن تأثیر بسزایی در آشنا سازی کودکان با فرهنگ قرآن دارد./9464/ت302/غ

ارسال نظرات