۰۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۱۷۸۳۴۱
امام جمعه تبریز:

علمای شیعه مرزداران اعتقادی جامعه هستند

خبرگزاری رسا ـ نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که استقلال و امنیت کشور مرهون مجاهدت علمای دین است، گفت: علمای شیعه مرزداران اعتقادی هستند.
آيت الله مجتهدي شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امروز در مراسم افتتاح موزه موقت مفاخر و علمای دینی آذربایجان، اظهار داشت: راه اندازی این موزه اقدامی ارزشمند در جهت قدرشناسی از مجاهدت علمی، تبلیغی و سیاسی روحانیت شیعه به ویژه علمای منطقه آذربایجان و تبریز است.


وی با تأکید بر این‌که باید از خرمن علما و مفاخر دینی خوشه چینی کرد تا از آثار آنان بهره مند شویم، خاطرنشان کرد: علمای اسلام، دین و حق بزرگی بر عهده همگان دارند، استقلال و امنیت کشور مرهون مجاهدت علمای دین است، به عبارت دیگر علمای شیعه مرزداران اعتقادی هستند.


آیت الله شبستری با اشاره به حدیثی از امام صادق با بیان این‌که قلم علما افضل از خون شهداست، افزود: البته این حدیث شامل هر قلمى نمى شود، قلمى که در مسیر شهید و شهید پرورى باشد و نسلی شهادت طلب تربیت شود و در مسیر حفاظت از دین الهی گام باشد، اضل از خون شهداست.

وی جایگاه علما در آموزه های دین مبین اسلام را بسیار بالا دانست و گفت: علمای دینی مرزهای کشور را از نفوذ شیاطین استکباری پاسداری کردند و اگر علما نبودند معلوم نبود که بعد از 14 قرن چه بر سر ارزش های دینی کشور می آمد، علمای اسلام نه تنها مردم را هدایت و ارشاد کردند بلکه از استقلال و امنیت مردم نیز دفاع کردند.


امام جمعه تبریز با تأکید بر قدرشناسی از علما و مفاخری که در قید حیات هستند، گفت: همین انسان های بزرگ ارزش های دینی را در طول سال ها در این کشور احیا کرده اند، قدرشناسی از علما در دوران حیات ایشان به مراتب ارزشی بالاتر نسبت به برگزاری کنگره های بزرگداشت در دورانی دارد که در قید حیات نیستند.


وی در پایان با اشاره به این‌که مفاخر و علمای آذربایجان در حد مرجعیت جهان تشیع هستند، افزود: برخی از این علما بودند که اسلام را زنده نگه داشته اند، نسل جوان باید بداند که این علما حافظان استقلال و امنیت کشور بوده اند، به عنوان مثال مبارزه علما در نهضت ملی شدن نفت و همچنین در انقلاب اسلامی ایران نقش ویژه ای داشته اند که معمولا مورد غفلت واقع شده است./935/پ202/س

ارسال نظرات