۰۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۱۷۸۴۳۶
استاد حوزه علمیه قم:

بزرگ‌ترین گناه ناامیدی از درگاه خداوند است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حسینی اراکی گفت: بندگان خدا از برکت این شب‏ها در صورتی برخوردار می‎‏شوند که امام زمان خود را شناخته و معرفت به امام زمان پیدا کرده و برای رضایت ایشان کار کنند.
حجت الاسلام سيد ابراهيم حسيني اراکي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی اراکی، استاد حوزه علمیه قم، شب گذشته در برنامه ضیافت شبکه استانی سیمای مرکز کرمان گفت: امشب نخستین شب قدر بوده و شب قدر شب وصل الهی است که برای قرب الهی از این شب استفاده می‏شود.
وی در ادامه افزود: در این شب درهای رحمت الهی برای امامان معصوم باز شده و خداوند همه برکات و لطف خود را برای اولیای خود قرار می‏دهد.
وی تصریح کرد: بندگان خدا از این برکت شب‏ها در صورتی برخوردار می‎‏شوند که امام زمان خود را شناخته و معرفت به امام زمان پیدا کرده و برای رضایت ایشان کار کنند.
کارشناس مسائل دینی با بیان این که شب قدر را به توبه از درگاه الهی بپردازیم، اظهار داشت: اگر شخصی در این شب‏ها از روی ناراحتی و با حالت پشیمانی از خداوند طلب آمرزش کند خداوند گناهان او را می‎بخشد.
وی با اشاره به این که آمرزش گناهان وعده الهی است، ابراز داشت: خداوند در قرآن گفته است که اگر کسی از روی جهالت کاری کرده و از کار خود پشیمان شود من لطف خود را شامل حال او خواهم کرد.
حجت الاسلام حسینی اراکی افزود: خداوند به حضرت آدم گفت که اگر بنده من نیت گناه کند چیزی برای او نیست ولی اگر آن گناه را انجام دهد یک گناه را به حساب او می‏نویسم اما اگر توبه کند هیچی برای او نیست.
وی ادامه داد: اگر بنده من نیت کار خوب داشته یک ثواب برای او است و اگر آن عمل را انجام دهد برای او ده ثواب حسنه نوشته می‏شود.
این استاد حوزه با بیان این که کار شیطان این است که غفلت در توبه را در انسان زنده می‏کند، ابراز داشت: بعضی‏ها می‏گویند که ما بسیار گناه کرده‏ایم که رویی برای توبه کردن نداریم و این همان کاری است که شیطان می‏خواهد.
وی با اشاره به این که خداوند در قرآن فرموده که خداوند همه گناهان را بخشیده مگر گناه شکر را که نمی‏بخشد، اظهار داشت: بزرگ‏ترین گناه بعد از شرک خدا، ناامید شدن از رحمت الهی است .
حجت الاسلام حسینی اراکی افزود: پیامبراکرم(ص) اگر آن قدر گناه کردید که گناه شما به آسمان رسیده حق ندارید ناامید شوید و بروید به سوی خداوند و توبه کنید.
کارشناس مسائل دینی با بیان این که خداوند امشب منتظر ما است، ابراز داشت: خداوند می‏گوید ای کسانی که به من پشت کرده‏اید اگر می‏دانستید که من چقدر منتظر شما هستم، دیگر شما به من خدا پشت نمی‏کردید.
وی در پایان گفت: خداوند در قرآن فرموده: ای کسانی که گناه کرده‏اید، توبه کنید و از رحمت الهی غافل نشوید./9705/پ203/ب
ارسال نظرات