۰۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۶:۴۱
کد خبر: ۱۷۸۶۶۰

نشست هماهنگی دهه ولایت در خوزستان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نشست هماهنگی دهه ولایت در خوزستان با حضور علما و مسؤولان استانی برگزار شد.
ولايت امير مؤمنان علي (ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، نشست هماهنگی دهه ولایت و امامت خوزستان شامگاه دوشنبه با حضور آیات سید محمد علی موسوی جزایری و محسن حیدری نمایندگان مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، حجت الاسلام محمد حسین بلک مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان، سید کریم حسینی، معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان و دیگر مسؤولان استانی برگزار شد.

حجت الاسلام سعید جعفری، سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان، حسن حائری، معاون امور اجتماعی استانداری خوزستان، حجت الاسلام محمد دبیری فرد، رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه خوزستان و مسعود حمیدی نژاد، معاون فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از دیگر حاضران در این مراسم بودند.

در ابتدای این نشست موسی بلادیان رییس بنیاد بین المللی غدیر با اشاره به درپیش بودن دهه ولایت اظهار داشت: دشمنان با القای شبهات بسیار تلاش می کنند تا اسلام را ناکارآمد نشان دهند؛ از این رو باید به تناسب روز به پاسخ گویی به شبهات دشمنان پرداخت.

بلادیان با بیان این که باید برای شبهات موجود در جامعه برنامه ریزی کرد، اظهار داشت: سبک زندگی غدیری در جامعه سبب سعادت دنیوی و اخروی می شود.

این مقام مسؤول با اشاره به تأثیر گذاری فرهنگ غدیر در جامعه اظهار داشت: دشمنان به این نتیجه رسیده اند که سد راه ظلم و ستم آن ها فرهنگ شیعی است.

بلادیان با بیان این که فرهنگ شیعه برگرفته از واقعه غدیر است، تصریح کرد: کشور ایران شهدای بسیاری را در مسیر ولایت تقدیم اسلام کرده است.

اجرای برنامه های غدیر مردمی شود

در ادامه این مراسم حجت الاسلام خضیراوی، امام جمعه شهرستان کارون بر مردمی کردن برنامه های غدیر تأکید کرد و گفت: در شهرستان کارون 120 ستاد غدیر در مساجد فعالیت می کنند.

وی با بیان این که در روز غدیر مراسم متمرکزی با حضور اقشار مختلف مردم شهرستان کارون در مصلی این شهرستان برگزار می شود، خاطرنشان کرد: ایجاد ایستگاه های صلواتی و آذین بندی کوچه ها و خیابان ها تأثیر بسزایی در ایجاد شور و نشاط در میان مردم دارد.

تبیین واقعه غدیر برای دانش آموزان از طرق نمایشنامه

رحمان فلاحی، مدیر اداره آموزش و پروش استان خوزستان پتانسیل این اداره را به دلیل وجود تعداد زیادی از دانش آموزان و خانواده های آنان در زیر مجموعه این اداره را بالا دانست و گفت: یکی از مؤثر ترین برنامه های این اداره تبیین واقعه غدیر از طریق نمایشنامه و تئاتر برای دانش آموزان بوده است.

وی با بیان این که سال گذشته برای هر مقطع تحصیلی برنامه ای ویژه در نظر گفته شده بود، اظهار داشت: با هدف آشنایی بیشتر دانش آموزان و خانواده های آنان با زیبایی های دین اسلام از مستبصران جهت سخنرانی در مدارس نیز دعوت به عمل آمد.

فلاحی به نواخته شدن زنگ غدیر در مدارس اشاره کرد و گفت: سال 90 مصوب شد تا در ورودی مدارس خوزستان آیه قدسی « ولایت علی بن ابی طالب حصنی و من دخل حصنی امن من عذابی » نوشته شود.

پشتیانی از نهادهای فعال در زمینه غدیر صورت می گیرد

سید کریم حسینی، معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان با بیان این که برپایی مراسمات دهه ولایت در سراسر استان باید به نحو احسن صورت پذیرد، اظهار داشت: مردمی بودن مراسمات بر اثر گذاری آن ها می تواند نقش زیادی داشته باشد.

این مقام مسؤول با اشاره به پشتیانی از نهادها و شرکت های فعال در زمینه غدیر خاطرنشان کرد: هماهنگی های لازم در جهت برپایی جشن غدیر در دانشگاه های استان به عنوان مکان هایی مهم و اثر گذار باید صورت گیرد.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان در پایان سخنان خود بر اهمیت وظیفه صدا و سیما در پوشش مناسب خبری و محتوایی غدیر تأکید کرد.

اعزام مبلغ همزمان با دهه امامت و ولایت در خوزستان

د پایان حجت الاسلام محمد حسین بلک، مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان،با اشاره به اهمیت کیفیت در برنامه های اداره تبلیغات اسلامی خوزستان اظهار داشت: سال گذشته در دهه ولایت و امامت بیش از دو هزار نفر به تبیین مسأله غدیر و پاسخ به شبهات پیرامون این مسأله پرداختند.

حجت الاسلام بلک اعزام مبلغ را از دیگر برنامه های سازمان تبلیغات خوزستان در دهه ولایت سال جاری دانست و گفت: در این زمینه در نظر داریم تا در دهه ولایت از مبلغان و فضلای حوزه علمیه در اعزام به مناطق گوناگون استان استفاده کنیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان با اشاره به اهمیت پاسخ به شبهات جوانان تأکید کرد: در جهت آگاه سازی مردم استان به ویژه قشر جوان کتاب و جزوه هایی پیرامون مسأله غدیر چاپ و در استان توزیع خواهد شد.

گفتنی است، پس از پایان مراسم، حاضران نماز مغرب و عشا را به امامت آیت الله موسوی جزایری اقامه کردند/9464/پ202/ب

ارسال نظرات