۰۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۱۷۸۷۲۴
مدیر استانی حوزه علمیه مازندران:

علم علی سرچشمه همه علوم دنیا است

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه مازندران از امام علی(ع) به عنوان سرچشمه همه علوم دانشمندان جهان یاد کرد و گفت: سرآمدی آن حضرت در علوم مختلف بر همگان آشکار شده است.
حجت الاسلام ابوالقاسم طاهري، مدير حوزه علميه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری، مدیر استانی حوزه علمیه مازندران امروز در مراسم سالروز شهادت مولای متقیان علی(ع) که در مسجد الرسول شهرستان نکا برگزار شد با تسلیت روز شهادت امام علی(ع) به علم آن حضرت اشاره کرد و گفت: بعضی چیزها کمال است و علم نیز کمال است.

 

وی با بیان این که علم علی(ع) لدنی است، زیرا هیچ واسطه‌ای بین آن حضرت(ع) و خداوند تبارک و تعالی نیست، تصریح کرد: امیرالمومنین(ع) به حضور معلم بالذات، یعنی خداوند بار یافته و از آن جا علم را بی واسطه فرا گرفته است.

 

مدیر استانی حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که علومی که از آن شخصیت ممتاز، سیل گونه می‌تراود، تحمل، هضم و فرا گرفتنش مقدور افراد عادی نیست، خاطرنشان کرد: از علم آن حضرت تنها می تواند به اندازه توان خود بهره گیریم.

 

حجت الاسلام طاهری با بیان این که حضرت علی(ع) پرورش یافته مکتب پیامبر اکرم(ص) است، ادامه داد: پیامبر گرامی اسلام قبل از رحلت خود هزار باب از علم را به سوی آن حضرت گشود.

 

وی با بیان این که مولای متقیام علی(ع) از دوران کودکی تا واپسین لحظات عمر پیامبر ملازم ایشان بود و بیشترین بهره علمی را از مکتب عالی نبوت برد، خاطرنشان کرد: جایگاه علمی آن حضرت تا جایی است که پیامبر اکرم فرمودند؛ « من شهر علم هستم و علی دروازه آن، پس هرکس بخواهد وارد این شهر شود ناگزیر باید از دروازه آن وارد شود».

 

مدیر استانی حوزه علمیه مازندران همچنین عدالت را یکی از شاخص ترین ویژگی های حضرت علی(ع) عنوان کرد وگفت: عدالت علی(ع) الگویی برای همه جوامع به ویژه امت اسلامی است.

 

وی از امام علی(ع) به عنوان سرچشمه همه علوم دانشمندان جهان یاد کرد و گفت: سرآمدی آن حضرت در علوم مختلف بر همگان آشکار شده است.

 

مدیراستانی حوزه علمیه مازندران با بیان این که علم علی(ع) به علم ازلی خداوند متعال متصل است، تصریح کرد: ابعاد علمی آن حضرت هر روز بیشتر آشکار می شود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به جهاد علمی در عرصه نبرد اشاره کرد و گفت: هیچ کس همانند علی پرونده ای درخشان در این عرصه ندارد.

 

مدیر استانی حوزه علمیه مازندران ادامه داد: پیامبر گرامی اسلام فرمودند علم را به دست کسی می دهم که ازخدا راضی و همیشه پیروز میدان است.

 

حجت الاسلام طاهری در بخش پایانی سخنان خود به نامه 47 نهج البلاغه که در آن وصیت حضرت علی(ع) به فرزندانش است اشاره کرد و گفت: آن امام همام به فرزندان خود سفارش کرد شما را به ترس از خدا، یتیم نوازی، توجه به همسایگان سفارش می کنم./950/پ202/ب

ارسال نظرات