۰۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۱۷۸۷۳۳
حجت الاسلام باقری‌بنابی:

شیعه دلایل حقانیت و مظلومیت امیرالمؤمنین را بشناسد

خبرگزاری رسا ـ استاد اخلاق حوزه علمیه آذربایجان شرقی گفت: اگر بناست شیعه و اهل ولا بمانید باید دلیل حقانیت و مظلومیت مولای خود را بدانید.
شيخ جواد بنابي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین جواد باقری بنابی، از علمای برجسته منطقه آذربایجان امروز در مراسم عزاداری و سوگواری شهادت امام علی(ع) در تبریز با بیان این‌که آن حضرت منشأ فیض الهی و رمز قبولی اعمال و عبادت‌ها است، اظهار داشت: بشر از بدو خلقت انسانی چون علی سراغ ندارد که به مقام فناء فی الله رسیده باشد.


وی خاطرنشان کرد: شیعه وظیفه دارد در هر زمان امام خود را بشناسد، هرچند با غوغای فرقه‌های ضاله و وهابیت رو به رو شود، اگر فردی خود را شیعه بماند و در جامعه اسلامی زندگی کند و بگویند چند دقیقه درباره امام خود صحبت کن و نتواند، مایه شرمساری است. اگر بناست شیعه و اهل ولا بمانید باید دلیل حقانیت و مظلومیت مولای خود را بدانید.


حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی ادامه داد: در مصر برای شکیب ارسلان که به اصطلاح دانشمند علم بیان است، همایشی برگزار کردند، جمعی از قضات، علما و اساتید دانشگاه جمع شدند، در حضور او یک نفر صحبت کرد و گفت به نظر من در عالم اسلام سخنور تر از این دو نفر وجود ندارد اول علی بن ابی طالب و دوم جناب آقای شکیب ارسلان.


وی افزود: زمانی که این دانشمند؛ جملات را شنید از جای خود بلند شد و در جایگاه حاضر شد میکروفون را از دست او گرفت و گفت ایشان من را شرمنده کردند، من کجا و علی بن ابی طالب کجا، من کسی هستم که توانایی بستن بند کفش علی(ع) را ندارم؛ من و او را با یکدیگر مقایسه نکنید.


این استاد اخلاق حوزه در ادامه تصریح کرد: خلیل ابن احمد دانشمند علم عروض که از شیعیان حضرت علی(ع) نیز هست یک قاعده کلی دارد؛ از او دلیل حقانیت شیعه را می پرسند، که  پاسخ داد: من تحقیق کردم و به این نتیجه رسیدم که از نظر تاریخ حتی در صدر اسلام هر سه خلیفه به علی ابن ابی طالب(ع)  نیاز دارند. هر سه خلیفه گفتند اگر علی نبود ما هلاک می شدیم.


حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی با بیان این‌که جامعه در هر حال به علم علی(ع) نیاز دارد، حضرت علی(ع) مستغنی است و دلیل آن مقام عصمت و امامت آن حضرت است، گفت: عمر بن خطّاب روایت کرده که رسول خدا فرمود؛ هیچ کسى به اندازه على به کسب فضائل نائل نیامده است؛ فضائل آن حضرت به اندازه‏اى است که هر کسى به حقیقت آنها برسد، او را به راه راست هدایت مى‏کند و از گمراهى رهائى مى‏بخشد.


وی ادامه داد: رسول خدا در جای دیگر فرموده که « عَلِیٌّ مِنّی کَنَفْسی، طاعَتُهُ طاعَتی وَ مَعْصِیَتُهُ مَعْصِیَتی» مقام و منزلت علی نسبت به من مانند جان و نفس من است نسبت به من، پیروی از او پیروی از من، مخالفت با او مخالفت با من است. در حقیقت اعتقاد به ولایت علی(ع) اقرار و شهادت به نبوت آخرین فرستاده الهی است./935/پ203/ب

ارسال نظرات