۱۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۵:۰۵
کد خبر: ۱۷۸۹۱۸
معاون اول قوه قضائیه:

حقوق بشر ابزاری برای سلطه غرب است

خبرگزاری رسا ـ معاون اول قوه قضائیه با بیان این که اگر دروغ گفتن از زندگی و جامعه حذف شود بخش مهمی از پرونده های دادگستری نیز کاهش خواهد یافت، تصریح کرد: ریشه بخش عمده ای از پرونده های قضا و دادگستری دروغ گویی است.
معاون اول قوه قضائيه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم رئیسی، معاون اول قوه قضاییه در مراسم شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان در مصلای امام خمینی(ره) ساری با اشاره به اهمیت این شب، گفت: شب بیست و سوم رمضان به احتمال زیاد شب قدر است و عبادت در این شب ها از هزار ما برتر و بهتر است.

 

وی شب قدر را شب نزول قرآن کریم دانست و افزود:  قرآن کریم به عنوان کامل ترین کتاب بر قلب کامل ترین انسان نازل شد.

 

خداوند با مقام ربانی خود از بندگان پذیرایی می کند

معاون اول قوه قضاییه ادامه داد: امشب اوج ضیافت و پذیرایی میزبان از مهمان است و خدا می خواهد از بندگانش پذیرایی کند و این پذیرایی با آنچه بهترین و برترین نزد او است یعنی مقام ربانی حضرت حق است و خداوند می خواهد با مقام ربانی خود از عبد خود پذیرایی کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان این که خداوند می خواهد فکر، اخلاق و عمل انسان ربانی و جلوه خدایی شود، ادامه داد:  نزول کتاب آسمانی و فرستادن پیامبران و امامان برای این است که انسان به مقام ربانی دست پیدا کند.

 

صعود و سقوط انسان در یک لحظه

وی با بیان این که امشب انسان می تواند ره صد ساله طی کند، افزود: یک شب در صعود و در سقوط هزار شب می شود و انسان راه صعود و سقوط را در یک لحظه طی می کند.

 

معاون اول قوه قضائیه در ادامه سخنان خود با بیان این که اگر انسان تا خودش را نشکند آزاد نمی شود، ادامه داد: برای این که آدمی از بند نفسانی و شیطانی آزاد شود باید خود را بشکند.

 

خودخواهی عامل بسیاری از گناهان

وی در ادامه با اشاره به این که دو دسته تزکیه مثبت و منقی داریم، گفت: تزکیه منفی آنی است که انسان خودستا، خودبین و خودخواه باشد و بسیاری از گناهانی که مرتکب می شویم به خاطر خودخواهی است.

 

نماینده مردم استان خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که اگر دروغ گفتن از زندگی و جامعه حذف شود بخش مهمی از پرونده های دادگستری نیز کاهش خواهد یافت، تصریح کرد: ریشه بخش عمده ای از پرونده های قضا و دادگستری دروغ گویی است.

 

وی ادامه داد: ریشه دروغ، حسد، تکبر، غیبت، تهمت و تجاوز به حقوق دیگران و دیگر مفاسد و کژی ها در خودبینی، خودخواهی و خودپرستی است.

 

قرآن وسیله ای برای خروج انسان از خودستایی

معاون اول قوه قضاییه با اشاره به این که نزول قرآن برای خارج کردن انسان از حالت خودستایی بوده است، گفت: نزول قرآن برای از بین نفس های شیطانی آدمی بوده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به این که امشب ما دعوت شدیم برای کسب تحول، تصمیم و اراده برای تعالی و رشد، ادامه داد: شب های قدر شب های تصمیم است ما باید نجوای با خدا داشته باشیم و این مسأله ایجاب می کند بین خدا و خود یک تصمیمی داشته باشیم.

 

وی با بیان این که نجوای با خداوند متعال مستلزم پشیمانی از هر گونه کژی و نکبت است، ادامه داد: باید تصمیم بگیریم که دیگر به دنبال کژی نرویم و توجه به حق الله و حق الناس را در اولویت برنامه های خود قرار دهیم و در نهایت نیز عبد واقعی او شویم.

 

حقوق بشر ابزاری برای سلطه و منافع بیشتر است

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که دگرخواهی در وجود و سیره امام علی(ع) موج می زند، خاطرنشان کرد: کسانی که مدعی دفاع از حقوق بشر در دنیا هستند این موضوع را تنها برای کسب منافع بیشتر، جلب توجه دیگران و یا برای تحکیم موقعیت خود مطرح می کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان این که امیر المؤمنین برای خدا دم از دیگران می زد، افزود: امروز دگرخواهی ها در عالم برای پر کردن جیب خود است.

 

وی با بیان این که امام علی در وصیت نامه خود بر دگرخواهی ما انسان برای خدا و نه برای خود تأکید بسیار داشته است، افزود:  اعتقاد و باور ما ریشه در مکتب امیرالمومنین و در نگاه مولا دارد.

 

ملت ایران با ظلم، مستکبر و نظام سلطه کنار نخواهد آمد

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که نمی توانیم با ظالم، مستکبر و نظام سلطه کنار بیاییم، گفت: در فرهنگ و تربیت دینی ما دفاع از مظلوم یک تکلیف است و این یک ریشه دینی دارد.

 

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در ادامه سخنان خود با اشاره در پیش بودن روز جهانی قدس، گفت: در روز قدس با بصیرت، آگاهی، با توجه، با زبان روزه و همچنین عنایت به آن دگرخواهی که در پرتو خداخواهی و در توجه به قرآن و خدا ایجاد شده است از حق ملت مظلوم فلسطین دفاع خواهیم کرد.

 

فلسطین و آزادی قدس شریف مهم ترین مسأله جهان اسلام

معاون اول قوه قضاییه موضوع فلسطین و آزادی قدس شریف را مهم ترین مسأله جهان اسلام دانست و گفت: جمعه این هفته امتحان ارزشمند دیگری برای امت اسلامی است که بار دیگر حضور گسترده خود را در کارنامه درخشان خود ثبت کنند و روز باشکوه و با خروشی علیه ستمگران رقم خواهند زد.

 

وی با اشاره به این که سعادتمند ترین مردم کسی است که لذت فانیه را برای لذت واقعیه ترک کند، ادامه داد: روزه ترک لذت نیست بلکه روزه به دست آوردن یک لذت برتر برای یک لذت پایین تر است.

 

نماینده خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که مهم ترین لذت در وجود انسان لذت خدا خواهی است و نمی توان آن را با هیچ لذتی عوض کرد، افزود: گناه لذت موقت و نکبت ماندگار دارد و ثواب زحمت موقت و لذت ماندگار دارد و در جان انسان می ماند و این ثواب و لذت ماندگار انسانیت ما را رقم می زند.

 

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان این که حقیقت شب قدر حقیقت ولایت محمد و آل محمد است و باید حقیقت این شب را درک کنیم، ادامه داد:  انس با فاطمه(س) و علی(ع)، پی بردن به ضعف خود و قوت و قدرت خداوند متعال، توجه انس با حضرت حق، توبه از گناه و تصمیم و اراده برای آغاز یک زندگی پاک با فکر و اندیشه پاک اخلاق و عمل پاک از جمله مهم ترین مفاهیم لیله القدر است./950/پ202/ج

ارسال نظرات