۱۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۱۷۸۹۷۶
معاون تربیت و آموزش سازمان بسیج مستضعفین:

شب قدر آماده شدن برای بیداری پس از مرگ است

خبرگزاری رسا ـ معاون تربیت و آموزش سازمان بسیج مستضعفین گفت: انسان ها در هنگامی که می میرند و پرده های دنیا کنار می رود نامه عمل خود را مشاهده می کنند بیدار می شوند و شب قدر آماده شدن برای این بیداری است.
حجت الاسلام دسمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام سعید دسمی، معاون تربیت و آموزش سازمان بسیج مستضعفین، در سحرگاه بیست و سومین روز ماه مبارک رمضان در مسجد امام موسی بن جعفر(ع) اهواز با اشاره به اسرار موجود در شب های ماه رمضان بیان داشت: در شب های ماه رمضان اسراری وجود دارد که هر کدام خیرات و برکات خاصی در خود جای داده و قابل تجزیه و تحلیل هستند.

وی افزود: خداوند متعال در شب اول ماه مبارک رمضان صحف حضرت ابراهیم، شب ششم تورات، شب دوازدهم انجیل، شب هجدهم زبور و در شب 23 ماه رمضان و لیله القدر، قرآن را نازل کرده است.

حجت الاسلام دسمی به ظرفیت عظیم ایجاد شده از سوی خداوند در این ماه اشاره کرد و گفت:  در ماه مباک رمضان ظرفیتی از سوی خداوند قرار داده شده تا رحمت و برکت خود را در قالب کتب و مصحف برای انبیاء الهی نازل کند و این ویژگی تنها به ماه مبارک رمضان اختصاص دارد.

معاون تربیت و آموزش سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: قواعد حاکم بر ماه رمضان، نوع بهره گیری و استفاده از ایام آن فواید بسیار پیچیده و قواعد خاصی دارد.

وی تصریح کرد: لحظه ها و ساعت های ماه رمضان شامل خیر، برکت، تصبیح و ذکر الهی است و که برای معادلات خاصی در این ماه مقدر شده است.

حجت الاسلام دسمی با بیان اینکه مرگ برای انسان امری طبیعی است، اظهارداشت: انسان همواره باید آماده پذیرش مرگ و روز قیامت باشد؛ چرا که ساعت و روز مشخصی برای مرگ و روز قیامت مشخص نشده و این ها جنبه استعداد، پذیرش و آمادگی برای انسان دارد.

معاون تربیت و آموزش سازمان بسیج مستضعفین یکی از برکات شب قدر را بیداری دانست و افزود: یکی از برکات شب قدر این است که انسان همواره بیدار باشد و از خود غافل نشود.

وی ادامه داد: این بیداری تمرینی برای بیداری در طول عمر است تا انسان مصداق این روایت نشود که می گوید مردم به طور طبیعی دچار غفلت هستند و بسیاری از ارزش ها را می بینند اما از فرصت های الهی استفاده نمی کنند.

حجت الاسلام دسمی با تأکید بر اینکه شب قدر تمرین بیداری است و انسان خواب به سبب این‎که نمی تواند ارزش های الهی را ببیند پس از مرگ غافلگیر می شود گفت: انسان ها در هنگامی که می میرند و پرده ها کنار رفته، در عالم قبر و قیامت قرار می گیرند و نامه عمل خود را مشاهده می کنند بیدار می شوند و شب قدر آماده شدن برای این بیداری است.

معاون تربیت و آموزش سازمان بسیج مستضعفین تقوی را بهترین علم در ماه رمضان عنوان کرد و اظهارداشت: تقوی پیشگی بهترین علمی است که انسان می تواند در ماه رمضان انجام دهد.

وی افزود: حضرت علی(ع) تقوی را در روایتی توضیح داده که فرمودند افراد با تقوی شرایطی را لمس می کنند که گویی بهشت را در این دنیا لمس کرده و در مقابل آتش جهنم را نیز می بینند.

 حجت الاسلام دسمی خاطرنشان کرد: ماه مبارک رمضان و روزه داری تمرینی برای تقوی مداری است تا انسان در شب قدر به مرحله متقین برسد./9462/پ202/غ

ارسال نظرات