۱۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۱۷۹۱۸۵
آیت الله موسوی جزایری:

مذاکرات سازش حذف حقوق فلسطینی‌ها را دنبال می‌کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اهواز با اشاره به شکوه راهپیمایی روز جهانی قدس، اظهار داشت: مطرح کردن کردن مذاکره توطئه ای آمریکایی برای محروم کردن ملت فلسطین از حق خود یعنی سرزمین های اشغالی و قدس شریف است.
آيت الله موسوي جزايري ، امام جمعه اهواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، ظهر امروز در آیین عبادی سیاسی خطبه های نماز جمعه اهواز، با اشاره به راهپیمایی روز جهانی قدس، اظهار داشت: حضور مردم با زبان روزه در راهپیمایی روز جهانی قدس و اطاعت از ولایت فقیه و احیای یادگار امام خمینی(ره) از جلوه های تقوای الهی است.

روز قدس خار چشم دشمنان و عزت امت اسلامی است

امام جمعه اهواز با بیان این که حضور حداکثری مردم در راهپیمایی روز قدس خار چشم دشمنان و عزت امت اسلامی است، ابراز داشت: خوشبختانه حضور مردم بسیار پرشور و باشکوه بود و این نشان تنفر امت اسلامی از اسرائیل غاصب و حمایت از فلسطین عزیز است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به این که راهپیمایی روز قدس پیام های بسیاری دارد، بیان داشت: نخستین پیام راهپیمایی روز  قدس مقابله با استکبار جهانی و همسبتگی ملی با ملت فلسطین است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که در راهپیمایی روز قدس انزجار شدید خود از اسرائیل غاصب را اعلام کردیم، تصریح کرد: هدف امام خمینی(ره) از نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام قدس اعلام انزجار امت اسلامی از جنایت های وحشیانه رژیم صهیونیستی و همبستگی و همراهی با ملت مظلوم فلسطین است.

روز قدس به حقیقتی ماندگار در جهان اسلام تبدیل شده است

رییس شورای حوزه علمیه خوزستان با بیان این که اعلام انزجار از جنایت های رژیم صهیونیستی پیام همه ملت های مسلمان و آزادی خواه جهان است، ابراز داشت: روز قدس به حقیقتی ماندگار در جهان اسلام تبدیل شده است و در بسیاری از کشورهای اسلامی از سنت حسنه حضرت امام خمینی(ره) حمایت و ندای مظلومیت ملت فلسطین را سر می دهند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: افزون بر جمهوری اسلامی ایران ندای قاطعانه «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» و ندای حمایت از ملت مظلوم فلسطین در سرتاسر جهان طنین انداز شده است.

آمریکا در صدد بهره مندی از اوضاع آشفته کشورهای اسلامی با مطرح کردن گفتمان سازش به سود اسرائیل غاصب است

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به توطئه های دشمنان در کشورهای اسلامی، اظهار داشت: وضعیت برخی کشورهای اسلامی ناپایدار است و آمریکا با بهره مندی از این فرصت تشکیلات خودگران فلسطین به پای میز مذاکره کشانده و پیام دوم راهپیمایی روز قدس محکومیت مذاکرات سازش است.

آیت الله موسوی جزایری با تأکید بر این که مذاکرات تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی مذاکرات سازش و تسلیم است، بیان داشت: مذاکراتی که آنها از آن حرف می زنند با صلح و دوستی بسیار فاصله دارد و این مذاکرات به منزله تسلیم و پایمال کردن حقوق ملت فلسطین است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان این که مذاکره ای که در آن حقوق ملت فلسطین رعایت نشود، محکوم و باطل است، گفت: مذاکرات آمریکایی ها همچون عروسک ها و آدمک های خیمه شب بازی است و به کسانی که دست شان به خون ملت ها آلوده است، هیچ گونه اعتمادی نیست.

امام جمعه اهواز با تأکید بر این که موضع نظام اسلامی ایران درباره مسأله فلسطین واضح و روشن است، تصریح کرد: مردم فلسطین صاحبان حکومت و سرزمین های اشغالی هستند و سکونت صهیونیست ها در این سرزمین خلاف قوانین بین المللی و آموزه های دینی است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آوارگی میلیون ها فلسطینی در اردوگاه های خارجی، اظهار داشت: تنها مردمان فلسطین صاحب سرزمین های اشغالی هستند و آوارگی میلیون ها فلسطینی در ادوگاه های خارجی قابل قبول نیست و دردناک است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان ادامه داد: آوارگان فلسطینی منتظر هستند که برخی حاکمان کشورهای اسلامی به عقل بیایند و غیرت ملت های مسلمان خروش کند تا به سرزمین اصلی خود بازگردند.

آیت الله موسوی جزایری با انتقاد از دعوت یهودیان کشورهای جهان برای سکونت در سرزمین های اشغالی از سوی اسرائیل غاصب، تصریح کرد: صاحبان سرزمین های اشغالی آواره و مهمان های ناخوانده سرزمین های اشغالی باید از فلسطین بروند و سرزمین های غصب شده به فلسطینیان برگردد.

مذاکرات سازش اتلاف وقت است

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که مذاکرات سازش اتلاف وقت است، خاطرنشان کرد: مطرح کردن کردن مذاکره توطئه ای آمریکایی برای محروم کردن ملت فلسطین از حق خود یعنی سرزمین های اشغالی و قدس شریف است و مذاکرات سازش به شدت از سوی جمهوری اسلامی محکوم است.

امام جمعه اهواز در بخش دیگری از سخنانش به آیین تنفیذ و تحلیف رییس جمهور منتخب اشاره و تصریح کرد: تنفیذ یعنی اعمال ولی فقیه پس از انتخاب از سوی مردم است تا اقدام ها و دخل و تصرف های رییس جمهوری مشروعیت پیدا کند.

حکم تنفیذ اعمال ولایت ولی فقیه است

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که حکم تنفیذ ریاست جمهوری اعمال ولایت ولی فقیه است، ابراز داشت: نصب و تأیید رییس جمهور از سوی ولی فقیه پس از انتخاب مردم امتیاز ویژه و انحصاری جمهوری اسلامی ایران و این ولایت فقیه مطلق است.

رییس شورای حوزه علمیه خوزستان با اشاره به کودتای رضاخان در دوارن مشروطه، اظهار داشت: عامل اصلی کودتای رضاخان در دوران مشروطیت عدم وجود ولی فقیه و فقیهی بزرگ و رهبری کاردان بود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان این که با وجود ولی فقیه دشمنان قادر نیستند به کشور اسلامی آسیب برسانند، گفت: اگر در ولایت فقیه رخنه ای به وجود بیاید، فرصتی می شود برای ورود دشمن و ضربه زدن به ایران اسلامی پس همواره باید سخنان حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر «پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیب نرسد» فراموش نکنیم.

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به تشدید تحریم ها از سوی آمریکا، ابراز داشت: آمریکا خیال کرده است که با تشدید تحریم ها به ایران اسلامی ضربه می زند اما کور خوانده است و ما با عزم و ارده پولادین خود مشتی محکم بر یاوه گویی های آمریکا و استکبار جهانی می زنیم.

به کوری چشم دشمنان از حجت الاسلام روحانی و دولت یازدهم حمایت می کنیم

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: به کوری چشم دشمنان از حجت الاسلام روحانی، رییس جمهور منتخب و دولت یازدهم حمایت خواهیم کرد و برای پیشرفت و تعالی ایران اسلامی تلاش می کنیم.

آیت الله موسوی جزایری در بخش پایانی سخنانش با اشاره به حادثه سقوط اتوبوس در دریاچه سد کارون 3، این حادثه را برای مردم خوزستان به ویژه مردم شهرستان ایذه دردناک دانست و ابراز امیدواری کرد که دیگر شاهد این حوادث ناگوار نباشیم./9461/پ201/س

ارسال نظرات