۱۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۱۷۹۲۱۰
حجت الاسلام ابوترابی:

عقب نشینی از آرمان‌ها دشمن را در توطئه‌افکنی راسخ‌تر می‌کند

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: استکبار جهانی جز در سایه اقتدار و ایستادگی ما از خواسته های نامشروع خود عقب نشینی نمی کند، اگر یک قدم به عقب برداریم ما را در عالی ترین موضع فشار قرار می دهند.
حجت الاسلام ابوترابي فرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد، نایب‌رئیس اول مجلس، امروز در پایان راهپیمایی باشکوه روز قدس در جمع زائران و مجاوران حرم رضوی گفت: نقش صبر در حیات دنیوی و اخروی انسان بی بدیل است و هیچ انسان و حرکت انقلابی در تاریخ حیات بشر نتوانسته به نقطه ای از پیروزی برسد مگر در سایه صبر و استقامت.

 

وی با اشاره به آیه شریفه «...واستعینوا بالصبر والصلوة ...» اظهار کرد: به فرموده خداوند، جامعه اسلامی اگر بخواهد به سوی قله ها حرکت کند باید از صبر کمک بگیرد و استقامت بجوید. خداوند می فرماید در سختی ها و مشکلات ابتدا خود را به صبر بیارایید و سپس از نماز یاری بجویید و در صراط مستقیم ثابت قدم باشید.

 

حجت الاسلام ابوترابی با اشاره به روایتی از معصومین(ع) که بر تداوم عمل تأکید دارند، افزود: اگر نماز منظم برگزار شود باعث می شود انسان به کمال برسد. حضرت علی(ع) می فرمایند«اوصیکم بتقوی الله و نظم امرکم» یعنی ایستادگی و انضباط در کنار عمل صالح، ثمره ایمان و تقواست.

 

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به آیه شریفه «یا ایها الذین آمنوا، صابروا ...»، ابراز داشت: دنیا دار مبارزه و جهاد است نه جای آرامش و استراحت؛ راه غلبه بر دشمن، سستی و تزلزل نیست بلکه شناخت حق و ایستادن در راه حق است.

 

وی با اشاره به توطئه های استکبار برای امت اسلام، گفت: راه پیروزی اسلام در برابر دشمن با قدرت ایستادن است. استکبار جهانی جز در سایه اقتدار و ایستادگی ما از خواسته های نامشروع خود عقب نشینی نمی کند. اگر یک قدم به عقب برداریم ما را در عالی ترین موضع فشار قرار می دهند.

 

حجت الاسلام ابوترابی خطاب به ملت یادآور شد: شما ببینید در حزب الله لبنان مسیحیانی نیز وجود دارند ولی چون به آرمان های توحیدی باور دارند در کنار مقاومت اسلامی مقاومت می کنند.

 

نایب رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ملت ایران امروز نشان داد مصداق آیه «یا ایها الذین امنوا صابروا » است، شما نشان دادید در برابر تهاجم بیگانگان اهل صبر هستید و در کنار رهبر عالی قدر راه خود را شناخته اید و ایستاده اید.

 

وی خاطرنشان کرد: معنای دیگر «صابروا» با توجه به آیه «اعتصموا بحبل الله جمیعا و لا تفرّقوا » محقق می شود؛ امت اسلام با هم دست در دست هم باید بایستند. با وحدت باید به ریسمان الهی چنگ زد.

 

وی با بیان این که روز قدس پیام آور وحدت برای امت اسلام است، افزود: دشمن این وحدت را هدف قرار داده است؛ جریان های سیاسی در کنار هم وفادار به اسلام باشند و مسؤولان کشور اعم از رییس جمهور و ریس قوه قضاییه نیز زیر چتر رهبری حرکت کنند./930/پ201/س

ارسال نظرات