۱۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۱۷۹۴۳۴

آموزش قرآن محور برنامه های مساجد در ماه مبارک رمضان است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی گفت: برنامه های قرآنی جزو برنامه های شاخص و محوری کانون های استان در ماه رمضان است.
هادي نيا مسئول دبيرخانه کانون هاي مساجد آذربايجان شرقي

محمد هادی نیا، مسؤول دبیرخانه هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز از برگزاری  طرح قرآنی 1447 در 95 باب از کانون های فرهنگی هنری مساجد با شرکت بیش از یک هزار و 200 نفر خبر داد و اظهار داشت: حفظ جزء 29 قرآن کریم مورد هدف این طرح در استان است.


مسؤول دبیرخانه هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی با بیان این‌که آموزش و حفظ قرآن کریم جزو برنامه های شاخص و محوری کانون های استان در ماه رمضان است، خاطرنشان کرد: کانون هایی که مجری طرح 1447 هستند مورد حمایت ویژه دبیرخانه قرار می گیرند.


وی در ادامه طرح جامع کشوری تربیت حافظان قرآن را فرصتی برای نوجوانان و جوانان مسجدی در جهت کسب فضائل معنوی قران کریم و آشنایی با آموزهای انسان ساز آیات الهی دانست و گفت: در پایان این طرح از شرکت کنندگان آزمون اخذ شده و نفرات برتر، برای شرکت در قرعه کشی کشوری به ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور معرفی خواهند شد.

 

هادی نیا همچنین از اجرای طرح اوقات فراغت نیز در سطح نزدیک به 400  باب از کانون های فرهنگی هنری خبر داد و گفت: این طرح از دهم تیر شروع شده و تا بیستم شهریور ماه ادامه خواهد داشت و با توجه به تقارن تابستان امسال با ماه مبارک رمضان، کلاس های آموزشی و فرهنگی در تیر ماه اجرا شد و کلاس های قرآنی و عقیدتی به شب های ماه رمضان متمرکز شده است.


وی با اشاره به این‌که بیش از 22 هزار جوان و نوجوان در این کلاس‌ها شرکت می کنند، افزود: برنامه های فرهنگی و کتابخوانی، کلاس‌های مهارت آموزی، اردوهای زیارتی و سیاحتی، طرح تلاوت و تفسیر قرآن کریم و محافل انس با قران از جمله برنامه ها طرح اوقات فراغت کانونهای مساجد استان آذربایجان شرقی است.


مسؤول دبیرخانه هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی در ادامه از برگزاری دومین کنگره نخبگان روستایی در شهریور ماه سال جاری خبر داد و اظهار داشت: شهریور ماه سال جاری 33 نفر از افراد واجد شرایط این استان از میان نخبگان روستایی ثبت نام کننده جهت شرکت در این کنگره به مشهدمقدس اعزام خواهند شد.


وی افزود: اعضای 18 تا 25 ساله کانون‌های فرهنگی هنری روستایی استان که دارای تالیفات و مقالات چاپ شده، تحصیل کرده در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته‌های مدیریت فرهنگی و دارای رتبه‌های استانی و ملی به عنوان نخبگان روستایی می توانند دراین طرح ثبت نام کنند./935/پ202/ب

ارسال نظرات