۱۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۱۷۹۴۴۹

پایگاه اینترنتی «حجاب یار» در قم رونمایی شد

خبرگزاری رسا ـ پایگاه اینترنتی حجاب یار با هدف ترویج آموزه‌های الهی با موضوع حجاب و عفاف و فرهنگ‌سازی آن در سطح جامعه راه‌اندازی شد.
پايگاه اينترنتي حجاب يار
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم رونمایی از پایگاه اینترنتی «حجاب یار» پیش از ظهر امروز در سالن جلسات دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و با حضور حجت‌الاسلام روستا آزاد، معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات حوزه علمیه، جمعی از مدیران این دفتر و نیز حجت‌الاسلام کشوری، مدیر مؤسسه فرهنگی تبلیغی بصیران مجری پایگاه اینترنتی حجاب یار برگزار شد.
در آغاز این مراسم حجت‌الاسلام کشوری، مدیر پایگاه حجاب یار در سخنانی با بیان این‌که حجاب یکی از دستورات اسلامی است و فطرت همه انسان‌ها هم آمادگی پذیرش این آموزه الهی را دارد، گفت: رهبر معظم انقلاب بارها تأکید فرموده‌اند که موج معنویت‌خواهی در میان جوانان چشمگیر و روزافزون است.
وی افزود: متأسفانه نهادهای مسؤول در نظام اسلامی تاکنون درباره حجاب کاری شایسته این حوزه و جمهوری اسلامی انجام نداده‌‌اند و همین امر سبب رواج بدحجابی در کشور شده است.
مدیر مؤسسه فرهنگی تبلیغی بصیران با بیان این‌که امروز در نظام مقدس جمهوی اسلامی، راه‌اندازی فضای گفتمانی و استدلالی درباره حجاب و عفاف دارای اهمیت فراوانی است، اظهار داشت: پایگاه اینترنتی حجاب یار برای پشتیبانی محتوایی از همایش‌ها تشکیل شده و درصدد پوشش این همایش‌ها و انتشار آنها در طول سال است.
در ادامه مراسم حجت‌الاسلام روستا آزاد، معاون دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان این‌که جبهه‌های فراوانی در مقابل حجاب تشکیل شده‌ است، افزود: در دنیای امروز هزینه‌های زیادی برای ایستادگی در برابر فرهنگ حجاب و عفاف مصرف می‌شود و رسانه‌های غربی و دشمنان هم با توجه به اهمیت و جایگاهی که حجاب و عفاف دارد با این مقوله به مخالفت برخاسته‌اند.
وی با اشاره به این مطلب که زنان نخستین گروهی هستند که در اثر رعایت نکردن حجاب آسیب می‌بینند، ادامه داد: در جامعه امرزی ما هم افراد بدحجاب و بی‌حجاب بیشتر در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار می‌گیرند و از امنیت کمتری نسبت به دیگران برخوردارند.
معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم تصریح کرد: با توجه به این‌که مردان هم در زمینه رعایت عفاف و حجاب وظایفی دارند و بحث حجاب و عفاف تنها مربوط به زنان نیست، جا دارد سایت حجاب یار در این زمینه هم وارد عمل شود و فعالیت‌هایی را انجام دهد.
پایگاه اینترنتی حجاب یار با هدف حمایت از همایش‌ها و برنامه‌های عفاف و حجاب در سراسر کشور طراحی شده و پوسترهای حجاب در ابعاد واقعی، نماهنگ و کلیپ، موسیقی و مجموعه کتاب حجاب برای جوانان و کودکان، فیلم‌های صد ثانیه‌ای منتخب جشنواره فیلم 100، پیامک و بروشورهایی با موضوع حجاب و متن ادبی ویژه همایش‌ها از جمله موارد بارگذاری شده در این سایت است.
هدف از راه‌اندازی این سامانه ترویج آموزه‌های الهی با موضوع حجاب و عفاف و فرهنگ‌سازی آن در سطح جامعه است.
گفتنی است، علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و استفاده از این پایگاه می‌توانند به نشانی اینترنتی www.hejabyar.com مراجعه کنند./907/پ202/ی
ارسال نظرات