۱۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۱۷۹۴۶۲
آیت الله شفیعی تشریح کرد؛

تأثیر دعا در عاقبت بخیری افراد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به قرائت دعاهای قرآنی در قنوت نماز، اظهار داشت: دعا برای عاقبت بخیری بسیار مهم است و همواره باید برای عاقبت بخیری خود دعا کنیم.
آيت الله شفيعي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید علی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، ظهر امروز در بیست و ششمین روز ماه مبارک رمضان در جمع نمازگزاران مسجد آیت الله شفیعی، با اشاره به قرائت دعاهای قرآنی در قنوت نماز، اظهار داشت: دعا برای عاقبت بخیری بسیار مهم است و همواره باید برای عاقبت بخیری خود دعا کنیم.

نائب رییس شورای حوزه علمیه خوزستان با تأکید بر خواندن دعا و نیایش با شرایط ویژه، ابراز داشت: اگر دعا و نیایش انسان خالصانه و براساس اصول باشد به یقین خداوند متعال آنها را اجابت می کند؛ چراکه خداوند متعال مبتکر این دعاها است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به دعا و آیه قرآنی «رَبَّنَا لاَ تُزِغْ قُلُوبَنَا بَعْدَ إِذْ هَدَیْتَنَا وَهَبْ لَنَا مِن لَّدُنک رَحْمَةً»، بیان داشت: باید از خداوند بخواهیم که دچار لغزش و انحراف نشویم و از مسیر هدایت الهی فاصله نگیریم.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان با بیان شعر«بر سایه‌بان حسن عمل اعتماد نیست/ سعدی مگر به سایه لطف خدا رود»، تصریح کرد: انسان در زندگانی روزمره خود نباید نسبت به رحمت و مغفرت خداوند مغرور شود؛ چراکه این غرور کاذب کار دست او می دهد و شاید سبب شود که از مسیر اصلی فاصله بگیرد.

مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه خوزستان خاطرنشان کرد: نماز، روزه، حج، زکات و خمس باید خوانده و پرداخته شوند و در صورت نیست گفته شود که نماز و روزه سبب بهشتی شدن ما می شود؛ امیداوری خوب است اما نباید دچار غرور شویم.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: برخی بودند که سال‌ها مشغول عبادت و نیایش خداوند متعال بودند؛ اما حادثه ای رخ می دهد که سبب می شود که به بیراهه و انحراف کشیده شوند و سال‌ها عبادت و نیایش آنها بر باد می رود.

آیت الله شفیعی با تأکید بر این که عاقبت بخیری و سوء عاقبت انسان به دست خویش است، خاطرنشان کرد: حر بن یزید ریاحی نخستین کسی بود که راه را بر امام حسین(ع) بست اما نخستین کسی هم بود که خود و فرزند و غلامش در راه امام حسین(ع) شهید شدند و راه عاقبت بخیری را بر مسیر سوء عاقبت ترجیح داد و به سپاه حضرت امام حسین(ع) ملحق و عاقبت بخیر شد./9461/پ202/س

ارسال نظرات