۱۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۱۷۹۸۰۷
استاد حوزه علمیه:

شب عید فطر فرصتی گرانبها برای توبه از گناهان است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم گفت: شب عید سعید فطر، شب نزول رحمت الهی و فرصتی ارزشمند برای توبه از گناهان است.
حجت‌الاسلام والمسلمين سيدمرتضي صالحي خوانساري، استاد حوزه علميه قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت‌الاسلام سیدمرتضی صالحی خوانساری، استاد حوزه علمیه قم، ظهر امروز در جمع کارکنان بانک صادرات این استان، اظهار داشت: اجتماع روز عید فطر مى‏تواند در پیوند و همدلى مسلمانان نقش آفرین باشد و آنان در گردهمایى روز عید فطر و قرار گرفتن در کنار هم، از نظرات، مشکلات و گرفتارى‏هاى همدیگر آگاه مى‏شوند و احساس نزدیکى بیشترى به همدیگر مى‏کنند.
 
حجت‌الاسلام صالحی خوانساری افزود: در روز عید فطر گویى یک مسلمان از نو متولد مى‏شود؛ چرا که طبق گفتار امیرمؤمنان(ع) روزه‌داران در شب عید فطر از همه آلودگى‏ها و پلیدى‏ها پاک شده‏اند و کم‎ترین پاداش خود را که پاکى و پاکیزگى است، دریافت کرده اند.
 
وی تصریح کرد: بدون تردید مسلمانان با فرا رسیدن عید سعید فطر نوعى شادى و لذت درونى در خود احساس مى‏کنند، اما استقبال مسلمانان از روز عید فطر یکنواخت و مساوى نیست.
 
استاد حوزه علمیه قم افزود: هر کسى نسبت‏ به معرفت و ایمان خود به این عید بزرگ و با عظمت مى‏نگرد و از آن بهره مى‏گیرد و زمینه‏ها، ذهنیت‏ها، مراتب ایمان و عوامل دیگرى در نگرش و انگیزه افراد دخالت دارد.
 
حجت الاسلام صالحی خوانساری ادامه داد: شعار تکبیر، تحمید و تقدیس از اعمالى است که به روز عید جلوه خاصى مى‏بخشد.
 
وی با بیان این که مسلمان باید از راه‏هاى گوناگون نداى حیات بخش توحید را به گوش جهانیان برساند که یکى از آن راه‏ها بیان شعارهاى مذهبى است، ابراز داشت: رسول خدا(ص) مى‏فرماید «عیدهاى خود را با تکبیر زینت دهید».
 
حجت الاسلام صالحی خوانساری با بیان این که شب عید سعید فطر، شب نزول رحمت الهی و فرصتی برای عذرخواهی از گناهان است، خاطرنشان کرد: در روایات اسلامی آمده که فضیلت این شب عزیز کمتر از شب قدر نیست.
 
استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: شب عید فطر شبی است که خداوند پاداش‌های خود را به مؤمنان روزه‌دار می‌بخشد و آنان را مورد رحمت قرار می‌دهد؛ از این رو هر انسان مؤمن باید از این فرصت نهایت استفاده را در ذخیره کردن ثواب و پاداش الهی کند و با انجام اعمال این شب از فیض بی کران آن بهره‌مند شود./9457/پ202/غ
ارسال نظرات