۱۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۱۷۹۸۴۱

خبرنگار چشم بیدار و زبان گویای ملت است

خبرگزاری رسا‌ ـ مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کاشان گفت: خبرنگاری نه تنها شغل و حرفه، بلکه کار خبرنگار و خبرنگاری یک رسالت است.
مسؤول نهاد مقام رهبري در سپاه کاشان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام احسان الله محمدی، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کاشان، بعد از ظهر امروز در آیین اختتامیه برنامه های قرآنی سپاه و روز خبرنگار، با گرامیداشت 17 مرداد، روز خبرنگار و گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی در سالن شهدای پاسدار کاشان، از خبرنگار و حرفه خبرنگاری به عنوان یک رسالت نام برد و گفت: خبرنگار چشم بیدار، گوش شنوا و زبان گویای ملت است و این یک رسالت مهم و امانتی است که بر عهده گرفته است.

 

 وی افزود: کار خبرنگاری، هدایت افکار و اندیشه های اسلامی در راستای اسلام حقیقی یعنی همان اسلامی که امام راحل برای جامعه بشری و نسل امروز و آینده با تشکیل حکومت اسلامی به جهانیان معرفی ‌کرد.

 

 حجت الاسلام محمدی با مقدس خواندن قلم خبرنگاران گفت: این قلم مقدس که امروز در دستان خبرنگاران قرار گرفته است باید در راستای ترویج اندیشه اسلامی و اندیشه های امام راحل و رهبر معظم انقلاب قرار داشته باشد.

 

 مسؤول نمایندگی مقام معظم رهبری در سپاه کاشان، تأکید کرد: هر قدمی که در راستای ترویج اندیشه اسلامی و اندیشه های امام راحل و رهبر معظم انقلاب از سوی خبرنگاران برداشته می شود، یک عبادت و رسالت است.

 

 حجت الاسلام محمدی همچنین از خبرنگار به عنوان چشم بیدار، گوش شنوا و زبان گویای ملت نام برد و تأکید کرد: بر همین اساس کار خبرنگاری یک رسالت مهم و  امانتی در نزد خبرنگاران است.

 

 وی با اشاره به قدرت تأثیرگذاری رسانه ها و خبرنگاران بر جامعه، گفت: قدرت های استکبار جهانی با آگاهی از تأثیرگذاری رسانه ها و خبرنگاران در تنویر افکار عمومی تلاش می کنند تا از این ابزار در جهت سلطه بر بشریت استفاده کنند. 

 

 به گفته وی، بنگاه های قدرت و خبر پراکنی، از این فضا به نفع خود استفاده می کنند و اجازه نمی دهند، صدای مظلومین جهان اسلام و ممالک آزادی خواه و ندای مظلومیت آنها به گوش جهانیان برسد.

 

 مسؤول نمایندگی مقام معظم رهبری در سپاه کاشان یاد آور شد: آن چه را که استکبار جهانی به خبرنگاران وابسته خود دیکته می کند تا خواسته های آنان را انعکاس بدهند، باعث شده است تا ندای مظلومان جهان در گلویشان خفه شود.  

 

حجت الاسلام محمدی در ادامه، شهید محمود صارمی را افتخار جامعه خبرنگاران ایران اسلامی دانست و افزود: شهید صارمی نشانه بارزی از یک خبرنگار آزاده مسلمان بود که در حمایت از ندای حق طلبانه مسلمانان افغانستان، به دست طالبان به شهادت رسید.  

 

 

 

در این آیین که با حضور خبرنگاران شهرستان کاشان، خبرنگاران حوزه های بسیج سپاه این شهرستان و نیروهای شرکت کننده در برنامه های قرآنی سپاه کاشان در سالن شهدای پاسدار ناحیه مقاومت سپاه کاشان برگزار شد، از خبرنگاران شهرستان و نفرات برتر برنامه های قرآنی سپاه تجلیل شد./939/ پ202/ب

ارسال نظرات