۱۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۸
کد خبر: ۱۸۰۰۵۹
امام جمعه قم هشدار داد:

بی‌هویتی و ابتذال نقشه دشمن برای تخریب جامعه

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم پیشبردن جامعه به سوی بی‎هویتی و ابتذال را از نقشه‎های دشمنان خواند و از همراهی برخی افراد با دشمن و ایستادگی آنان در برابر آمران به معروف و ناهیان از منکر ابراز تأسف کرد.
حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد سعيدي توليت آستانه کريمه اهل بيت(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجتالاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی، امام جمعه قم صبح امروز در نماز عید فطر که با حضور گسترده مردم در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد با تأکید بر این‎که دشمنان برای نابودی فرهنگ و اخلاق در دانشگاهها، مدارس و مراکز علمی ما طرح و توطئه دارند، گفت: امیدواریم رییس جمهور در معرفی و انتصاب مسؤولان برای هدایت و تقویت مراکز علمی نسبت به این توطئه دشمنان توجه کند.

امام جمعه قم پیشبردن جامعه به سوی بیهویتی و ابتذال را از نقشههای دشمنان خواند و اظهار داشت: تلاش دشمن این است که فضای معنوی کشور را به سمت گناه و بیبندباری بکشد که متأسفانه برخی از افراد در این کار به دشمن کمک کرده و در برابر امر به معروف و نهی از منکر مقابله میکنند.

وی افزود: مسؤولان باید با اینگونه ناهنجاریها برخورد کنند تا فضای کشور برای آمران به معروف و ناهیان منکر امن باشد و آمران به منکر احساس ناامنی کنند.

تولیت آستانه مقدسه کریمه اهلبیت(ع) تلاش دشمنان برای ترویج گناه و فساد در جامعه را مورد خطاب قرار داد و خاطرنشان کرد: دشمنان راه مقابله با پیشرفت‎های ملت ایران را ترویج گناه و دور کردن آنها از اهلبیت(ع) میدانند از این‎رو در این راه از هیچ تلاشی فروگذاری نمیکنند، حتی به حرمهای مطهر اهانت میکنند، البته ما نیز نباید اجازه این توطئهها پیشرفت کند.

حجتالاسلام والمسلمین سعیدی وجود آرامش و امنیت در کشور را به سبب دین اسلام، مذهب تشیع و تلاشهای رهبری خواند و تأکید کرد: در کشورهای اسلامی هر روز حادثه و توطئه جدیدی رخ میدهد، باید به فکر برادران مسلمان بوده و برای آنها دعا کنیم.

وی ادامه داد: اکنون که ما در آرامش و امنیت هستیم دیگر ملتهای مسلمان در جنگ هستند و باید برای رهایی آنها از آتش فتنه و اختلاف که به وسیله توطئههای کشورهای مستکبر به ویژه صهیونیستهای گرگ صفت به وجود آمده دعا کنیم.

تولیت آستانه مقدسه کریمه اهلبیت(ع) ماه رمضان را ماه غلبه بر نفس و شیطان برشمرد و خاطرنشان کرد: در ماه رمضان افراد در برابر غرایز خود ایستادند تا به رضایت الهی و معنویت برسند و باید تلاش کنیم تا اندوخته‎های ماه رمضان را حفظ کنیم.

امام جمعه قم در ادامه سخنان خود عید سعید فطر را از بزرگترین عیاد مسلمانان دانست و گفت: در اسلام جشن و شادی به معنای عیاشی و بی‎خبری از جامعه نیست، عیاد اسلام به معنای احسان کردن، پاکی، صله رحم به جا آوردند و دیگر کارهای عبادی است.

وی در پایان اظهار داشت: باید مراقب باشیم عید ما به گناه آلوده نشود و در اعیاد با دادن صدقه و کمک به ایتام در مسیر بندگی و تقرب به سوی خدا قدم برداریم./993/پ201/ی

ارسال نظرات