۲۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۱۸۰۱۴۰

گردهمایی اساتید حوزه علمیه مازندران برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه مازندران از برگزاری گردهمایی اساتید حوزه علمیه استان روز سه شنبه در ساری خبر داد.
حجت الاسلام ابوالقاسم طاهري، مدير حوزه علميه مازندران

حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری، مدیر استانی حوزه علمیه مازندران در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری از برگزاری گردهمایی اساتید حوزه علمیه استان خبر داد.

 

وی افزود: این گردهمایی سه شنبه این هفته در محل مرکز مدیریت حوزه علمیه استان در ساری برگزار می شود.

 

مدیر استانی حوزه علمیه مازندران ابراز داشت: برنامه ریزی برای سال تحصیلی جدید، امتحانات شهریور، اردوی تهذیبی طلاب جدید الورود حوزه علمیه استان و افتتاحیه مدارس علمیه استان از جمله مهم ترین موضوعاتی است که در این گردهمایی مطرح و مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 

امام جمعه موقت ساری با بیان این که حوزه های علمیه یادگار ارزشمند ائمه معصومین(ع) هستند، گفت: حوزه در تاریخ از سوی انسان های شایسته و عالمان بزرگ استمرار یافته است و امروز به عنوان مهم ترین مرکز نشر و گسترش معارف دینی مورد توجه است.

 

وی با بیان این که بالاترین افتخار حوزه های علمیه سربازی حضرت ولی عصر(عج) است، خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه در تاریخ اسلام همواره در مسیر تبلیغ دین و هدایت مردم به سوی حق و حقیقت گام برداشته است.

 

حجت الاسلام طاهری با بیان این که کار خدمت به سربازان امام زمان(عج) سخت، دشوار و در عین حال ارزنده است، تصریح کرد: همه فعالان این عرصه باید قدر این فرصت خدمت را بدانند.

 

مدیر استانی حوزه علمیه مازندران همچنین از فعالیت 27 مدرسه علمیه در مناطق مختلف استان خبر داد و گفت: حدود دو هزار و 500 طلبه نیز در مدارس علمیه استان مشغول به تحصیل هستند.

 

وی به فعالیت یک مرکز تخصصی حوزوی فعال در شهرستان آمل اشاره کرد و گفت: علاوه بر این یک مرکز تخصصی حوزوی نیز در شهرستان بابل نیز در مرحله تأسیس قرار دارد.

 

حجت الاسلام طاهری همچنین از برگزاری نشست شورای استانی حوزه علمیه مازندران خبر داد و افزود: این نشست فردا با حضور اعضای این شورا در دفتر آیت الله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران برگزار خواهد شد./950/ت302/ب

ارسال نظرات