۲۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۱۸۰۳۶۰
معاون راهبردی قوه قضاییه:

مرکز رسانه قوه قضاییه راه‌اندازی می شود

خبرگزاری رسا ـ ذوالقدر با بیان این‌که سیاست دستگاه قضایی پیشگیری از وقوع جرائم و کار فرهنگی در جامعه است، گفت: مرکز رسانه و معاونت امور بین الملل قوه قضایبیه ایجاد می شود.
قوه قضائيه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمدباقر ذوالقدر، معاون راهبردی قوه قضاییه امروز در جمع مسؤولان قضایی و دادگستری آذربایجان شرقی با اشاره به بخشی از مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی از دستگاه قضایی کشور اظهار داشت: در راستای توصیه های رهبری اقداماتی با طرح‌ریزی یک برنامه جامع و یک چشم انداز درست و سند راهبردی در دستور کار قرار گرفته است.


وی با تأکید بر این‌که استان ها نیز باید مبتنی بر این برنامه جامع برنامه ریزی کنند، خاطرنشان کرد: بر همین اساس باید نهادهای جدیدی در ساختار قوه قضائیه ایجاد شود که تعدادی از آن ها پیش از این مانند معاونت پیشگیری از وقوع جرم، مرکز پژوهش، معاونت فرهنگی، معاونت راهبردی(برنامه ریزی و نظارت راهبردی) برای برنامه ریزی متمرکز در قوه قضاییه ایجاد شده است.


معاون راهبردی قوه قضاییه تصریح کرد: بر مبنای برنامه جامع، چشم انداز و سند راهبردی قوه قضائیه نهادهایی مانند مرکز رسانه و معاونت امور بین الملل قوه قضائیه ایجاد خواهد شد که تمامی سیاست های بر اساس اصول طرح شده از سوی رهبری نظام و و پیشگیری از وقوع جرائم متمرکز است.


ذوالقدر با بیان این‌که سیاست دستگاه قضایی پیشگیری از وقوع جرائم و کار فرهنگی در جامعه است، گفت: موضوع پیشگیری از وقوع جرم در جامعه باید با ترویج مبانی و ارزش های دینی پیگیری شود تا در نهایت شاهد کاهش حداقلی جرم، جنایت، دعوا و اختلاف در جامعه اسلامی باشیم.


وی حبس‌زدایی و کاهش جمعیت زندانیان را از دیگر برنامه های قوه قضائیه برشمرد و افزود: گسترش بهره‌مندی از فن آوری های نوین، ارتقای بهره وری در دادگستری ها، اقدام جهادی در کاهش تعداد پرونده های انباشته شده و توجه به کیفیت در برنامه جامع، چشم انداز و سند راهبردی قوه قضائیه تعریف شده است.


همچنین حجت الاسلام مالک اژدر شریفی، رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی در این نشست به ارایه گزارشی از فعالیت های این نهاد در استان پرداخت و از افزایش چشمگیر پرونده‌های مختومه و مصالحه شده در شوراهای حل اختلاف آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: اطاله دادرسی کاهش و کیفیت آرای قضایی افزایش داشته است./935/پ202/ب

ارسال نظرات