۲۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۹
کد خبر: ۱۸۰۴۰۶
در آستانه مذاکرات صلح؛

وزیر امور خارجه ایالات متحده: شهرک سازی نامشروع است

خبرگزاری رساـ رژیم صهیونیستی در آستانه مذاکرات صلح با تشکیلات خودگردان، برای ساخت هزار و دویست واحد مسکونی در کرانه غربی رود اردن و در بخش شرقی اورشلیم مجوز صادر کرده است.
سرگي لاوروف و جان کري

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، در بیانیه ای که در وب سایت وزارت امور خارجه روسیه منتشر شده، آمده است که روسیه از برنامه ساخت شهرک های اسرائیلی در سرزمین های فلسطینی نگران است.


در  بیانیه این وزارتخانه آمده است: ما قصد اسرائیل برای ساخت هزار و دویست واحد مسکونی در کرانه غربی رود اردن و در بخش شرقی اورشلیم را در آستانه دور جدیدی از مذاکرات با تشکیلات خودگردان فلسطین، کار زیانبخشی می دانیم.


وزارت امور خارجه روسیه یادآور شد که فعالیت شهرک سازی رژیم صهیونیستی غیر قانونی و توسط روسیه و جامعه بین المللی به رسمیت شناخته نمی شود.


در همین حال به گزارش شبکه بی بی سی فارسی، جان کری، وزیر خارجه آمریکا نیز با "غیرمشروع" خواندن ایجاد شهرک های یهودی نشین، گفته است: تصمیم اخیر اسرائیل در توسعه این شهرک ها نباید مانع ادامه مذاکرات صلح خاورمیانه شود.


آقای کری که به کشور کلمبیا سفر کرده بود در یک نشست خبری گفت: مصوبه دولت اسرائیل تا حدودی قابل پیش بینی بود. مطلع بودیم که قرار است ساختمان سازی در برخی مناطق ادامه یابد و فکر می‌کنم که فلسطینیان این موضوع را درک! می‌کنند.


به گفته بی بی سی به نقل از وزیر خارجه آمریکا؛ یک بخش از این مصوبه دور از انتظار بوده و این موضوع در حال حاضر مورد بررسی است.
/1421/1409/ح

ارسال نظرات