۲۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۱۸۰۷۳۵

آغاز اعزام حجاج آذربایجان‌‎شرقی از 15 مهر ماه

خبرگزاری رسا ـ مدیر حج و زیارت آذربایجان‌شرقی گفت: اعزام زائران حج تمتع استان آذربایجان شرقی از فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز از 15 مهرماه آغاز و به مدت 4 روز ادامه خواهد داشت.
حجت الاسلام رسول مشهوري، مدير حج و زيارت استان آذربايجان‌شرقي

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام رسول مشهوری، مدیر حج و زیارت استان آذربایجان‌شرقی امروز در همایش روحانیان و دست اندرکاران حج سال 92 در منطقه شمال غرب با بیان این‌که همه کسانی که برای حج تمتع ثبت نام کرده اند، امسال به حج مشرف خواهند شد، اظهار داشت: همه شرایط برای انجام انجام مناسک حج امسال به بهترین شکل ممکن فراهم است.


وی با بیان این‌که اعزام زائرین حج تمتع استان آذربایجان شرقی از فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز از 15 مهرماه آغاز و به مدت 4 روز ادامه خواهد داشت، گفت: امسال ایستگاه پروازی زائاین حج تمتع استان زنجان هم از فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز و در همین زمان انجام خواهد گرفت.


مدیر حج و زیارت استان با اشاره به شرایط خاص حج تمتع امسال و کاهش تعداد زائران با توجه به طرح توسعه و بازسازی مسجدالحرام خاطرنشان کرد: شرایط حج تمتع امسال با سال های گذشته تفاوت هایی خواهد داشت، با توجه به ساخت و ساز‌‌های انجام شده در مسجدالحرام و پیرامون این مکان مقدس لازم است، اطلاع رسانی درست جهت پیشگیری از هر اشتباه و حوادث ناگوار بعمل آید.


حجت الاسلام مشهوری با ارایه توضیحاتی از طرح توسعه مسجدالحرام ادامه داد: همه مسؤولان و دست‌اندکاران حج باید اطلاعات کافی در مورد تغییرات انجام شده در مکه و مسجدالحرام داشته باشند تا بتوانند خدمات بهتری به زائران حج تمتع امسال ارائه کنند.


همچنین در ادامه این همایش حویزاوی، مدیر حج و زیارت استان خوزستان و مسؤول طرح قربانی حجاج بیت الله الحرام به صورت تصویری برنامه‌های طرح قربانی زائران را ارایه کرد و نیز مدیرکل برنامه ریزی، پذیرش و اعزام و مسؤول حمل و نقل ترددی سازمان حج و زیارت به سوالات حاضران پاسخ‌های لازم را ارائه کردند.


گفتنی است، طرح مباحثی پیرامون اسکان زائران، مباحث امنیتی امسال حج و ارایه راهنمایی‌های لازم را به روحانیان و مسؤولان حج تمتع استان های آذربایجان‌شرقی، غربی، اردبیل و زنجان از دیگر برنامه های این همایش بوده است.


آغاز پروژه احداث ساختمان ادارای کارگزاران استان


کلنگ عملیات اجرایی ساختمان ادارای شرکت مرکزی کارگزاران استان آذربایجان شرقی با حضور جمعی از مسؤولان استانی و کشوری در تبریز به زمین شده است.


این ساختمان که در جوار بوستان قرآن تبریز واقع شده، در زمینی به مساحت 253 متر مربع با زیربنای حدود هزار متر مربع و در چهار طبقه احداث می شود. جمعی از کارگزاران و سهام‌داران و اعضای هیئت مدیره شرکت مرکزی کارگزاران استان آذربایجان شرقی کلنگ این پروژه را به زمین زدند.


حجت الاسلام مشهوری، مدیر حج و زیارت استان آذربایجان‌شرقی در این مراسم ضمن تشکر از دست اندرکاران امر، گزارشی از مراحل خرید زمین و انتخاب پیمانکار ارایه کرد و گفت: این ساختمان در چهار طبقه دارای یک سالن چند منظوره، یک طبقه اداری، چهار واحد خدماتی در طبقات سوم و چهارم خواهد بود و پیش بینی می شود که عملیات اجرایی ظرف مدت یک سال به پایان برسد./935/202/ع

ارسال نظرات