۲۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۱۸۰۷۳۶
حجت الاسلام والمسلمین حاجتی:

امام خمینی با تکیه بر ایمان شهدا تاریخ را متحول کرد

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه خوزستان گفت: امام خمینی(ره) با تکیه بر اراده، ایثار، امام شناسی و ولایت پذیری شهدا تاریخ را متحول کرد.
حجت الاسلام و المسلمين حاجتي ، مدير حوزه علميه خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین میراحمدرضا حاجتی، مدیر حوزه های علمیه خوزستان شامگاه گذشته 25 مرداد با حضور در همایش مدافعان حرم که در جوار 92 شهید تازه تفحص شد، با بیان این‎که حضور در جوار شهدا مایه برکت و رحمت است، اظهارداشت: معراج شهدا مکانی است که بدون داشتن دعوت نامه از شهدا کسی را راه نمی دهند؛ بنابراین باید قدردان این مکان و توفیق حضور در آن بود.

وی با اشاره به اتفاق های عجیب در دنیا و کشور های اسلامی افزود: ما در عصر عجیبی به سر می بریم و اعتقاد دارم که دنیا در حال تحول بسیار عظیمی است.

نویسنده کتاب عصر امام خمینی(ره) تأکید کرد: امام خمینی(ره) با تکیه بر اراده، ایثار، امام شناسی و ولایت پذیری شهدا تاریخ را متحول کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حاجتی به وصیت نامه شهدا و وجود نام اهل بیت در همه آنها اشاره کرد و گفت: در میان وصیت نامه های شهدا وصیتی را پیدا نمی کنید که از انقلاب جهانی امام زمان(عج) سخن نگفته و نام امام حسین(ع) و اهل بیت در آن نیامده باشد.

مدیر حوزه های علمیه خوزستان تصریح کرد: امام(ره) با تکیه بر معرفت شناسی شهدا، جوان 16 ساله را به جبهه کشاند و مسیر پیشرفت انسان ها را به سوی اسلام تغییر داد.

وی افزود: قبل از انقلاب شیعه بسیار غریب و محروم بود به گونه ای که امام موسی صدر نام حرکت خود را شیعه المحرومین گذاشت، اما امام با پشتوانه شهدا کاری کرد که امروز سید حسن نصر الله در جنوب لبنان و در جمع شیعیان می گوید پس از انفجار ضاحیه که 10 نفر به شهادت رسیدند اگر تا دیروز 5 هزار نفر نیرو به سوریه فرستادیم امروز 10 هزار نفر را خواهیم فرستاد.

حجت الاسلام والمسلمین حاجتی تأکید کرد: امروز شیعیان بلندگویی پیدا کردند که هر کس در دنیا و این عالم ذره ای با رسانه ها ارتباط داشته باشد صدای شیعه را می شنود و این تحول عظیمی است که امام(ره) ایجاد کرد.

مدیر حوزه های علمیه خوزستان با اشاره به حمله آمریکا به عراق و جلوگیری از منتشر شدن صدای شیعه در این کشور گفت: در بصره ای که دشمنان طمع کرده بودند آن را پایگاهی قرار دهند تا از انعکاس صدای شیعه جلوگیری کنند، دیدیم که در روز قدس عکس های امام خمینی و رهبر معظم انقلاب را مردم این کشور دستان خود گرفته بودند.

نویسنده کتاب عصر امام خمینی با بیان این‎که امام خمینی(ره) هندسه این تحول را کشف کرد افزود: بنا به فرموده امام راحل، مرحله نخست انقلاب و انتشار تفکر شیعه به همه نقاط جهان بر عهده ما بوده و پس از آن است که صدای پای حجت بن الحسن به گوش می رسد.

وی به نخستین پیچ تاریخی دنیا اشاره کرد و اظهارداشت: تاریخ یک بار پیچید و پیامبری ظهور و بروز کرد اما در کوچه بنی هاشم قدرت های شیطانی دست به دست هم دادند تا صدای این پیامبر را در این کوچه و با حمله به دخترش خاموش کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حاجتی تصریح کرد: ما در نزدیکی پیچ بزرگ تاریخی دیگری هستیم و شهدا زمینه ساز این تحول بزرگ هستند.

وی تأکید کرد: آماده باشید که تحولات دنیا ما را در مسیر پیچ تاریخی قرار داده و تنها همراهان با شهدا از این پیچ تاریخی سربلند بیرون خواهند آمد./9462/پ203/غ

ارسال نظرات