۲۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۲:۰۷
کد خبر: ۱۸۰۸۴۵
حافظ 21 ساله قرآن و نهج البلاغه:

تنها راه نجات از انحرافات چنگ زدن به حبل الله است

خبرگزاری رسا‌ ـ حافظ 21 ساله کاشانی ‌قرآن و نهج البلاغه و دارنده دو رتبه اول کشوری حفظ خطبه ها و رتبه سوم کشوری در حفظ کل نهج البلاغه، آرمان گرایی‌ را بزرگ ترین درس نهج البلاغه اعلام کرد.
محمد حداد

محمد حدّاد، حافظ کل قرآن و نهج البلاغه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به نقش مؤثر حفظ نهج البلاغه و راه غربت زدایی از این کتاب شریف بیان داشت: بیان صحیح معارف نهج البلاغه به جامعه و جهان، هر انسان حق طلب و غیر مغرضی را شیفته خود خواهد کرد.

 

وی معرفی درست و صحیح معارف قرآن به مردم را اثر گذار خواند و با اشاره به این که قرآن مطابق با فطرت انسان است، اظهار داشت: رسانه ها با معرفی صحیح معارف قرآن به جامعه سبب جذب افراد جامعه سوی قرآن خواهند شد.

 

حداد دشمنی با نهج البلاغه در تاریخ اسلام و کم کاری‌های انجام شده در معرفی نهج البلاغه را مهم‎ترین سبب مهجوریت این کتاب شریف دانست و افزود: دوستی حضرت میزان سنجش ایمان است؛ جامعه امروز به سبب این که اکثریت کفر قدرت آن را در دست دارند، جامعه با ایمانی ‌نیست که محبت حضرت در آن باشد.

 

این حافظ کل نهج البلاغه و قرآن، آشنایی بیشتر با قرآن را مهم‎ترین انگیزه خود برای حفظ قرآن دانست و با بیان این که لازمه عمل به هر چیزی شناخت و آشنایی با آن است، بیان داشت: مقدمه و دروازه ورود به وادی فهم و درک قرآن، حفظ این کتاب آسمانی است که فرصت تدبّر در قرآن را برای انسان مهیا می کند.

 

وی همچنین با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در خصوص تربیت 10 میلیون نفر حافظ قرآن کریم، ضرورت انجام اقداماتی در جامعه برای مقابله با هجمه های ضد فرهنگی را ضروری دانست و گفت: معرفی درست و صحیح معارف قرآن به مردم می تواند نقش تعیین کننده ای داشته باشد.

 

حداد نقش مجموعه قرآنی مردم نهاد مؤسسه فرهنگی‌قرآن و عترت امیرالمؤمنین(ع) کاشان در تربیت دینی خود را مؤثر خواند و افزود: مؤسسات مردم نهاد قرآنی به سبب ارتباط مستقیم با مردم و جامعه می توانند از این فرصت بیشترین استفاده را ببرند.

 

وی، قرآن و نهج البلاغه را سبب واکسینه شدن انسان در برابر معضلات و مشکلات جامعه دانست و تأکید کرد: آشنایی کامل با قرآن و نهج البلاغه به معنای درک نگرش صحیح مسائل گوناگون است و به هر میزان که این آشنایی بهتر صورت بگیرد، نگرش انسان را تصحیح خواهد کرد؛ بنابراین اگر کسی نسبت به مسائل گوناگون زندگی دید درست و صحیحی داشته باشد، دچار خطا و انحراف نخواهد شد.

 

این حافظ کل قرآن و نهج البلاغه گفت: تنها راه نجات از انحرافات، انس با سه گنجینه بی پایان قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه است و به هیچ وسیله دیگری به جز حبل الله نمی توان چنگ زد.

 

حداد همچنین دوستان، اقوام و به ویژه پدر و مادر و دایی و استاد خود حجت الاسلام مجتبی حسن زاده، مدیر عامل مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت امیرالمؤمنین(ع) کاشان را از مشوقان خود دانست و بهترین خاطره دوران حفظ قران و نهج البلاغه را دیدار با علامه حسن زاده آملی یاد کرد.

 

گفتنی است، محمد حداد، نهج البلاغه را در مدت یکسال در سن 15 سالگی و قرآن را به مدت 9 ماه در مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت امیرالمؤمنین(ع) کاشان حفظ کرد و موفق به کسب دو رتبه نخست کشوری حفظ خطبه ها و رتبه سوم کشوری در حفظ کل نهج البلاغه شد و اکنون نیز ضمن تحصیل در رشته فیزیک دانشگاه به عنوان استاد آموزش حفظ نهج البلاغه و قرآن در مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت امیرالمؤمنین(ع) کاشان فعالیت دارد./939/ت302/غ

ارسال نظرات