۲۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۲۱:۴۶
کد خبر: ۱۸۰۹۵۵
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران:

قرآن نسخه ای شفابخش برای بشریت است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران گفت: قرآن، قانون اساسی بدون ایراد است و باید سرلوحه همه برنامه ریزی های فردی و اجتماعی ما قرار گیرد.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران یک شنبه شب در مراسم تودیع و معارفه روسای اوقاف و امور خیریه نکا با بیان این که تبلیغ و ترویج قرآن وظیفه همگانی است و حساسیت دشمنان و روی آوردن به قرآن سوزی دلیل بر دایره تاثیر گذاری قرآن است، افزود: قرآن نیز همانند سایر دستگاه های فرهنگی، بدهی خاصی به قرآن دارد و در جهت ترویج قرآن با همه توان وارد می شود.

 

حجت الاسلام علیزاده در ادامه خاطر نشان کرد: تبدیل کردن بقاع متبرکه به قطب فرهنگی از جمله دغدغه های رهبری و در دستور کار مهم اوقاف است.

 

وی با بیان این که موقوفات باید از حالت جامد خارج شوند و فعالیت های فرهنگی و دینی مناسب در آن انجام شود، ادامه داد: دارا بودن بقعه و موقوفات مخروبه شایسته ایران اسلامی و مازندران علوی نیست و باید با جدیت در رابطه با پروژه های عمرانی تعریف شده برای بقاع، امامزادگان و موقوفات وارد شویم.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به وجود بیش از هزار و 300 امامزاده و بقعه متبرکه و بیش از چهارهزار موقوفه در استان، خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت ساخت و ساز در این اماکن معاونت بهره وری و اقتصادی در این اداره کل در چارت سازمانی قرار گرفته است.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که امامزادگان و بقاع متعلق به همه بشریت است و ما باید در حفظ و نگهداری و احیای آن تلاش کنیم، ادامه داد: شهرستان نکا دارای 55 بقعه و 62 امامزاده است که 12 پروژه عمرانی برای موقوفات و امامزادگان این شهرستان تعریف شده است.

 

وی با اشاره به این که مازندران اگر امروز به عنوان دیار علویان شناخته می شود به برکت حضور همین امامزادگان و بقاع متبرکه است، بیان کرد: در مورد شهرستان نکا بدلیل همکاری ویژه مردم و مسؤولان نگرانی وجود نخواهد داشت.

 

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به این که اوقاف سه وظیفه خطیر بر عهده دارد که نهادینه کردن امور قرآنی، خدمت به امامزادگان و اداره موقوفات از مهم ترین وظایف اوقاف و امور خیریه است، ادامه داد: حرکت رو به جلو، کار برای رضای خدا و حرکت جمعی از جمله مسائلی است که نباید نادیده گرفته شود.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: تغییر مسؤولیت ها کار جدیدی نیست و همواره ادامه دارد و مهم ترین مسأله برای ما باید کار و تلاش برای مردم و رضای خداوند باشد و تعامل با مکردم و مسؤولان سرلوحه کار ما باشد.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که بقاع متبرکه و موقوفات تنها متعلق به اوقاف نیست اظهار داشت: باید در راستای رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی همگی تلاش کنیم.

 

رییس جدید اداره اوقاف و امور خیریه نکا نیز در ادامه خاطر نشان کرد: دو گروه از افراد در قرآن از آنان به عظمت یاد شده است که شهدا و افرادی که انفاق می کنند در این زمره هستند.

 

حجت الاسلام علی سلطانی افزود: کار وقف و امور اوقاف مسؤولیت سنگینی است و افرادی که با موارد وقفی سر و کار دارند مراقب باشند تا مدیون نشوند.

 

به گزارش رسا، در این مراسم با قدردانی از تلاش چهار ساله حجت الاسلام ابوذر زارعی در  اداره اوقاف و امور خیریه نکا، طی حکمی از سوی قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، حجت الاسلام علی سلطانی به عنوان رییس جدید اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نکا به مدت سه سال معرفی  شد./950/پ202/ی

ارسال نظرات