۲۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۱۸۰۹۹۹

نخستین جشنواره اعجاز علمی قرآن در تبریز آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ نخستین جشنواره اعجاز علمی قرآن به همت دفتر نوآوری های علمی شهید فهمیده آذربایجان شرقی و با همکاری عقیدتی سیاسی وزارت دفاع منطقه شمال غرب برگزار شد.
قرآن کريم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، نخستین جشنواره یک روزه اعجاز علمی قرآن امروز به همت دفتر نوآوری های علمی شهید فهمیده استان آذربایجان شرقی و با همکاری عقیدتی سیاسی وزارت دفاع منطقه شمال غرب کشور در فرهنگسرای مبین تبریز برگزار شد.


حجت الاسلام حجت پیغمبری، ارشد عقیدتی سیاسی وزارت دفاع در منطقه شمال غرب کشور در سخنانی با بیان این‌که تدبر در آیات قرآنی موجب فهم دقیق آموزه های الهی می شود، اظهار داشت: قرائت و ترتیل‌خوانی قرآن مقدمه‌ای برای تدبر در مفاهیم ارزشمند آیات الهی است.


وی قرآن را گنجینه‌ و موهبتی الهی دانست که با عمل به آموزه های آن سعادت دنیا و آخرت تضمین می شود و ادامه داد: قرآن معجزه ای جاوید برای تمام بشریت در همه ادوار است، اعجاز علمی آیات قرآنی تنها گوشه‌ای از معجزه خاتم الانبیاء حضرت محمد مصطفی(ص) است.


حجت الاسلام پیغمبری با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر تدبر در آیات قرآنی برای گشایش امور گفت: این جشنواره فرصتی ارزشمند برای بررسی اعجاز علمی قرآن در جهت اثبات حقانیت و برتری اسلام نسبت به دیگر ادیان گذشته است، در حقیقت قرآن خود مبین حقانیت خود است.


همچنین سعید جعفری راد، عضو هیأت علمی مرکز تحقیقات علوم پایه دانشگاه تبریز در سخنانی اعجاز علمی قرآن را یکی از ابعاد مختلف اعجاز دانست که از حدود یک قرن پیش به آن پرداخته شده است و اظهار داشت: آنچه مسلم است؛ در هر عصری متناسب با پیشرفت علم جنبه جدیدی از اعجاز قرآن کشف می شود.


وی با بیان این‌که اعجاز قرآن به دو صورت خبرهای غیبی از گذشته و آینده و اسرار خلقت در قرآن قابل بررسی و کشف است، به برخی از نمونه های این نوع اعجاز اشاره کرد و گفت: آب باران در قرآن با عنوان آب طهور یاده شده، در حالی که مادی گرایان مدعی شده بودند که آب باران همانند آب مقطر است و این اعجاز به حساب نمی آید.


جعفری‌راد ادامه داد: با بررسی های علمی روی آب مقطر نشان داده شد که آب مقطر عمر ماندگاری خیلی کمتری نسبت به آب باران دارد که به این ترتیب سخن مادی گراها در این مورد نفی و اعجاز قرآن به اثبات رسید، در حقیقت معجزه، طفره پذیر نیست، اما مادی گراها در صدد نفی آن هستند.


گفتنی است، نخستین جشنواره یک روزه اعجاز علمی قرآن امروز با سخنرانی اندیشمندان حوزه و دانشگاه به کار خود پایان داد./935/پ202/ب

ارسال نظرات