۲۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۶
کد خبر: ۱۸۱۰۳۹

انگشت آمریکا در لانه زنبور

خبرگزاری رسا ـ آمریکا و کره جنوبی در حالی مانور مشترک نظامی برگزار می کنند که علاوه بر کره شمالی، مردم کره جنوبی نیز با اجرای آن مخالفت کرده اند.
مانور نظامي آمريکا و کره جنوبي

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، آمریکا و کره جنوبی در حالی از اجرای مانور مشترک نظامی خبر داده اند که این امربا مخالفت شدید کره شمالی روبرو شده است.


مانور مشترک امسال آمریکا و کره جنوبی که کره شمالی آن را بعنوان تدارکی برای اشغال ارزیابی می کند، همزمان شده است با فروکش کردن نسبی تنش در شبه جزیره کره.

وزیر دفاع کره جنوبی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در رزمایش حفاظت از آزادی یولچی، که روز دوشنبه آغاز شده است، بیش از 80 هزار سرباز کره جنوبی و نیروهای آمریکایی حضور دارند.


کره شمالی، بارها برگزاری مانور مشترک آمریکا و کره جنوبی را به عنوان یک تمرین نظامی تحریک آمیز توسط سئول و واشنگتن، محکوم کرده است.


همزمان بسیاری از مردم کره جنوبی نیز با برگزاری راهپیمائی های اعتراض آمیز، مخالفت خود را با اجرای این مانور مشترک اعلام کردند.


لازم به ذکر است که آمریکا و کره جنوبی پیش از این و در ماه آوریل نیز یک مانور مشترک نظامی دیگر برگزار کرده بودند که آمریکا بمب افکن های بی 2 دارای قابلیت نظامی خود را در شبه جزیره کره به نمایش گذاشت.


همین امر سبب شد کره شمالی در واکنش، تهدید کند که به آمریکا با سلاح های هسته‌ای حمله خواهد کرد و با کره جنوبی وارد جنگ خواهد شد./1415/1409/ح

ارسال نظرات