۰۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۵
کد خبر: ۱۸۱۴۸۲
امام جمعه موقت کاشان:

در دولت تدبیر و امید نباید امید برای فتنه گران ایجاد شود

خبرگزاری ‌رسا ـ امام جمعه موقت کاشان گفت: حماسه سیاسی را باید پل و مقدمه خلق حماسه اقتصادی قرار داد و توطئه دشمن را که قصد دارد از راه تحریم ها و مشکلات اقتصادی، ملت ایران را در پشت خاکریز تحریم ها زمین گیر کند را نقش بر آب کنیم.
امام جمعه موقت کاشان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام  علی احتشام، امام جمعه موقت شهرستان کاشان، در خطبه های این هفته نماز جمعه، در مسجد حبیب ابن موسی‌(ع) این شهرستان، گفت: ملت ما همان گونه که با خلق حماسه سیاسی داغ حضور کم رنگ مردم را در انتخابات بر دل دشمن گذاشت، با خلق حماسه اقتصادی خود داغی به مراتب بزرگتر از داغ حماسه سیاسی بردل دشمن خواهد گذاشت.

 

در دولت تدبیر و امید نباید امید برای فتنه گران ایجاد شود

وی با اشاره به این که رییس جمهوری که به حق، با شعار تدبیر و امید بنا دارد مدبرانه امید را که خواسته رهبر معظم انقلاب است، محقق سازد ابراز داشت: امیداوریم دولت تدبیر و امید بتواند امید مضاعفی را به ملت بزرگ تزریق نماید.

 

عضو هیأت رییسه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم گفت: اگر تدبیری بنا است انجام شود، باید معدل امید را در همه و قشرهای مختلف جامعه داشته باشد، نه آن که امید در برخی قشرها زیاد شود و برخی از قشرها بالعکس شود.

 

حجت الاسلام احتشام گفت: تدبیر عدالت محور که شعار رییس جمهور است باید دارای میوه باشد و آن میوه بالاترین معدل امید در همه اقشار جامعه به ویژه خانواده شهدا، ایثارگران و محرومان جامعه افزایش یابد.

 

وی با بیان این که، در دولت تدبیر و امید نباید کسانی را امیدوار کنیم که هرگاه ملت نیاز به آنها داشته است در مقابل ملت ایستاده است، گفت: نباید برخی از جریان ها امیدوار شوند و تدبیر عدالت محور به سمت فراموشی برود.

 

امام جمعه موقت کاشان گفت: رییس جمهوری که عمود خیمه انقلاب را ولایت فقیه می داند و با این نگرش به دنبال تدبیر و اعتدال باشد فراموش نخواهد کرد هرکس از عمود خیمه انقلاب فاصله گرفت، ملت او را از خیمه انقلاب افقی بیرون خواهد فرستاد.

 

حجت الاسلام احتشام تأکید کرد: کاری نکنید که تجربه دولت های قبلی که چند صباحی از پیروزی و رأی ملت مغرور شدند و نتیجه اش فاصله گرفتن از عمود خیمه انقلاب و نظام بود و مرده های زیادی را درست کرد دوباره قصد بازگشت داشته باشند.

 

عدم وجود رهبری علت اصلی شکست اخوان المسلمین

امام جمعه موقت کاشان با اشاره به وقایع و حوادث کشور مصر، نقش مهم ولایت فقیه و رهبری را در هدایت انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی یادآور شد و گفت: بعد از گذشت یک سال از  زمامداری اخوان المسلمین در کشور مسلمان مصر، امروز مبارک فرعون مصر حکم آزادی خود را دریافت و به جای او محمد مرسی رییس جمهور قانونی مصر به همراه رهبران اخوان المسلمین در بند گرفتار شدند.

 

وی عدم رهبری در انقلاب مصر را مهم ترین شکست انقلاب مصر دانست و افزود: اگر امروز ایران اسلامی در اوج عزت و عظمت در جهان قرارگرفته است به برکت ولایت مطلقه فقیه، رهبری امام راحل و مقام معظم رهبری است که انقلاب مصر و دیگر کشورهای مسلمان از داشتن آن محروم هستند.

 

امام جمعه موقت کاشان در ادامه بر نگرش عزت و مصلحت در دولت یازدهم تأکید کرد و یادآور شد: این انتظار بیهوده ای است که همه افرادی که در دولت دهم مسؤولیت داشتند در دولت یازدهم نیز مسؤولیت داشته باشند اما انتظار می رود وزیران، استانداران و فرماندارانی انتخاب شوند که گرایشی به دولت استکباری نداشته باشند تا بتوانند از عزت و حکمت و مصلحت نظام اسلامی در صحنه های بین المللی دفاع کنند.

 

حجت الاسلام احتشام همچنین نتیجه حماسه سیاسی ملت ایران را انتخاب رییس جمهور گرانقدری با رای بالا دانست و گفت: بعد از انتخابات رییس جمهوری افرادی که در انتخابات شورای اسلامی شهر کاشان از مردم کاشان رأی اعتماد گرفتند باید با اتحاد و همدلی به رفع مشکلات شهرستان  به ویژه برای مسائل فرهنگی کاشان توجه و اهتمام ویژه ای داشته باشند.

 

وی افزود: باید به جایی برسیم که شورای شهر، مسؤولین، شهرداران، فرمانداران، شهر دارالمؤمنین را متفاوت از شهرهای دیگر بدانند و دراین شهر نه تنها قوه قضائیه بلکه قاضی نیز بیکار باشد و پرونده ای برای رسیدگی نداشته باشد.

 

امام جمعه کاشان اظهار امیدواری کرد: شورای اسلامی شهر کاشان، شهردار و فرماندار آینده شهرستان کاشان افرادی باشند که شیفته خدمت به خلق باشند و از همه ظرفیت های شهرستان کاشان در راستای خلق حماسه اقتصادی استفاده کنند.

 

وی افزود: برای انتخاب افراد در مسؤولیت های پایین و بالا نباید از افرادی استفاده شود که در گرایش و سلیقه تابلو هستند و موضع گیری آنان به سمت جریان خاصی است.  

 

 حجت الاسلام احتشام همچنین بر توجه به تمامی زوایای فرهنگی شهرستان کاشان تأکید کرد و  با اشاره به تجلیل از فعالان نهج البلاغه کاشان در اختتامیه نمایشگاه بین المللی قرآن تهران گفت: علاوه بر تجلیل از فعالان نهج البلاغه کاشان که باید زمیه ساز احیاء عدل امیرالمؤمنین(ع) در جامعه باشند باید از کانونهای فرهنگی که اوقات فراغت نوجوانان و جوانان را از آبشخورهای فرهنگی اسلام ناب سیراب می کنند نیز تجلیل شود تا عدالت اجرا شود.

 

امام جمعه موقت کاشان در ادامه با اشاره به تولد حکیم بزرگ و نابغه بی بدیل جهان اسلام ابوعلی سینا و نامگذاری این روز به عنوان روز پزشک ضمن تبریک به پزشکان گفت: برخلاف برخی از پزشکان که زرق و برق دنیا آن را فریفته و بین فقیر و غنی تفاوتی قائل نیستند، اما الحق و الاانصاف تعداد زیادی از پزشکان انسانهایی شریف و فرهیخته ای هستند که به دنبال این هستند تا با طبابت خود آلام مردم تسکین دهند.

 

وی اظهار امیدواری کرد: پزشکانی که نیت و هدف آنان خدمت به خلق است و با تقاضای مالی دردی بر دردهای بیماران اضافه نمی کنند و همچنین داروسازان و داروخانه دارانی که شرایط سخت تامین داروی بیماران را درک می کنند باید تجلیل شود.

 

وی با تبریک هفته دولت به دولتمردان نظامی اسلامی و گرامی داشت یاد و خاطره شهید رجایی و شهید باهنر گفت: یاد و خاطره شهید رجایی و شهید باهنر را که خدمت به ملت را در عمر کوتاه دولت خود توانستند در صحنه سیاسی نظام و انقلاب به یادگار بگذارند باید همیشه گرامی بداریم./939/پ202/ب 

ارسال نظرات