۰۲ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۱۸۱۵۲۸
حجت الاسلام و المسلمین سعیدی:

آینده نگری و بصیرت به پاسداری از انقلاب کمک می‌کند

خبرگزاری رسا ـ‌ نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: همچنان که در حرکت خود از اول انقلاب شاهد فراز ونشیب‌ها و اتفاقات گوناگون بودیم و هستیم و خواهیم بود، اکنون نیز آینده نگری توأم با دارا بودن بصیرت به ما کمک خواهد کرد تا پاسداری از انقلاب را در هر مقطعی به خوبی انجام دهیم.
حجت الاسلام و المسلمين سعيدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش ائمه جمعه و جماعات مساجد استان البرز به مناسبت گرامیداشت روز جهانی مساجد و به همت سپاه ناحیه امام حسین(ع) و امام سجاد(ع) کرج در راستای تبیین نقش و جایگاه مسجد به عنوان مهمترین سنگر اسلام در مقابل توطئه های دشمن برگزارشد.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این همایش با بیان این‌که تمام حوادث به وجود آمده در تاریخ نظام الهی ایران درسی برای ولایتمداری است گفت: تحلیل این‌گونه مباحث در حوادث گوناگون در طول عمر انقلاب راه را برای ما روشن می‌کند، همچنان که در حرکت خود از اول انقلاب شاهد فراز ونشیب‌ها و اتفاقات گوناگون بودیم و هستیم و خواهیم بود، اکنون نیز آینده نگری توأم با دارا بودن بصیرت به ما کمک خواهد کرد تا پاسداری از انقلاب را در هر مقطعی به خوبی انجام دهیم.

وی در ادامه سخنان خود بسیجیان را بازوان پرتوان نظام دانست و گفت: در وجود بسیجی خشمی مقدس وجود دارد که نباید بگذاریم مورد سوء استفاده معاندان نظام قرار گیرد و بسیجی را معاندانه به عنوان یک نیروی تندرو معرفی نمایند.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی ادامه داد: رفتار بسیجی و تفکرات ارزشمندی که دارد باید با آرمانگرایی توأم با واقعیات تلفیق شود تا موجب به بار آوردن هزینه برای نظام توسط دشمنان نشود.

وی تبیین این مسأله را وظیفه مبلغین و ائمه جمعه و جماعات دانست و گفت: روحانیون وظیفه دارند تلفیق آرمان‌گرایی و واقعیات را در جامعه تبیین کرده و آموزش دهند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: در جامعه ما اصولی ثابت تحت عنوان استراتژی و اموری متغیر تحت عنوان تاکتیک وجود دارد که ولی امر یک حاکمیت اسلامی شیوه‌های عملیاتی تاکتیک‌ها را بر مبنی اصول ثابت تعیین می‌کند.

وی با بیان این‌که تفاوت بین استراتژی و تاکتیک در رفتار امام و ولی یک جامعه اسلامی از اهمیت بسیاری برخوردار است اظهار داشت: در تاریخ زندگی ائمه (ع) نیز به خوبی معلوم و در نوع رفتار امام راحل (ره) نیز مشهود و قابل تأمل بود، به نحوی که زمانی رفتارشان مبنی بر اصل جنگ جنگ تا پیروزی و زمانی نیز نوشیدن جام تلخ زهر پذیرش قطعنامه بود.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی تصریح کرد: آرمان‌گرایی بسیج برای نظام جمهوری اسلامی یک اصل ارزشمند است ولی نباید به نحوی برداشت شود که بسیج را به عنوان یک نیروی تندرو معرفی کرده و بهانه به دست دشمنان نظام وانقلاب دهد تا از این مطلب بهره برداری منفی کنند.

گفتنی است در این همایش علاوه بر قرائت بیانیه حضرت امام(ره) در اجلاس سراسری نماز تعدادی از ائمه جماعت، فعالان مساجد و فرماندهان پایگاه های مقاومت کرج که در فعالیت‌های فرهنگی مذهبی نقش آفرین بوده اند مورد تجلیل قرار گرفتند./959/پ201/ص

ارسال نظرات