۰۲ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۱۸۱۵۶۵
روایت حجت‌الاسلام طاووسی از کاستی‌های قضایی در سیستان و بلوچستان؛

برای برخی اقدامات و احکام قضایی از استان‌های همجوار کمک می‌گیریم

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه ایرانشهر بر تقویت دستگاه قضایی در منطقه شرق کشور تأکید کرد و افزود: در حال حاضر با کمبود امکانات، وضعیت به گونه‌ای است که برای اجرای برخی اقدامات و احکام قضایی باید از استان‌های هم‌جوار کمک بگیریم.
ديدار حجت الاسلام طاووسي با وزير دادگستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین طاوسی در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدی وزیر دادگستری گفت: برخورد مناسب دستگاه قضا در جنوب شرق کشور بنیان‌های نظام را تقویت کرده و امنیت منطقه ایرانشهر و سیستان و بلوچستان را ارتقا می‌دهد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین طاوسی در این دیدار، بر تقویت دستگاه قضایی در منطقه ایرانشهر و سیستان و بلوچستان تأکید کرد و افزود: در حال حاضر با کمبود امکانات، وضعیت به گونه‌ای است که برای اجرای برخی اقدامات و احکام قضایی باید از استان‌های هم‌جوار کمک بگیریم و این باعث می‌شود پرونده‌های قضایی دچار اطاله رسیدگی شود.


امام‌جمعه ایرانشهر ضرورت تقویت ساز و کارهای امنیتی در منطقه جنوب شرق کشور را یادآور شد و اظهار داشت: یکی از راه‌های برقراری امنیت، در کنار تامین معیشت مردم تقویت دستگاه قضایی است و این مسئله تأثیر بسیار زیادی در پیشگیری از وقوع جرم، ایجاد امنیت و افزایش هزینه‌های ارتکاب جرم دارد.


حجت‌الاسلام والمسلمین طاوسی در ادامه سخنان خود با برشمردن موقعیت حساس و مهم شهرستان ایرانشهر اظهار داشت: ایرانشهر به لحاظ برخورداری از جمعیت نیروی انسانی جوان و داشتن استعدادها و ظرفیت‌های طبیعی، موقعیت مناسبی برای ایجاد اشتغال و پیشرفت اقتصادی دارد.


نماینده ولی‌فقیه در ایرانشهر افزود: مردم ایرانشهر، مردمی شریف و ولایتمدار هستند و در صحنه‌های مختلف، علیرغم توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان، پایبندی خود را به‌نظام و انقلاب نشان دادند.


حجت‌الاسلام والمسلمین طاوسی در پایان، از وزیر دادگستری خواست برای تقویت دستگاه قضایی منطقه ایرانشهر و سیستان و بلوچستان تدبیر ویژه اتخاذ کند.


وی ضمن دعوت از وزیر دادگستری برای سفر به ایرانشهر نسبت به حل مشکلات زندان‌ها و رسیدگی و تسریع در تحویل زندان جدید، جایگزین شدن جرائم بجای زندان و معضلات فرهنگی شهر و بخصوص دغدغه‌های جوانان گفتگو داشت.

 

وی همچنین نسبت به حل مشکلات پزشکی قانونی به خصوص تجهیزات سردخانه‌ای و دیگر نیازهای آن تأکید داشت./971/د102/ج

 

ارسال نظرات