۰۲ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۱۸۱۵۷۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان خبر داد؛

بهره برداری از 20 خانه عالم در مناطق محروم خوزستان

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان از بهره برداری از 20 خانه عالم در مناطق محروم خوزستان خبر داد و گفت: به منظور تقویت دینی و فرهنگی مردم عشایر خوزستان از 20 خانه عالم در مناطق گوناگون و محروم خوزستان بهره برداری می شوند.
حجت الاسلام بلک، مديرکل تبليغات اسلامي خوزستان

حجت الاسلام محمد حسین بلک، مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان، در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، از بهره برداری از 20 خانه عالم در مناطق محروم خوزستان خبر داد و گفت: به منظور تقویت دینی و فرهنگی مردم عشایر خوزستان از 20 خانه عالم در مناطق گوناگون و محروم خوزستان بهره برداری می شوند.

مشاور روحانیان استاندار خوزستان به تشریح آخرین وضعیت این خانه های عالم پرداخت و گفت: برخی از این خانه های عالم آماده افتتاح هستند اما برخی تنها به بهره برداری رسیده اند و در آینده ای نزدیک افتتاح خواهند شد.

حجت الاسلام بلک با تأکید بر توسعه خانه های عالم در مناطق عشایر نشین و محروم ابراز داشت: مردم مناطق عشایرنشین و محروم خوزستان دارای صفا و صمیمت خاصی هستند و به یقین احداث خانه های عالم در کنار این مردم ضروری است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان با بیان این که این 20 خانه عالم در مرحله 95 درصدی ساخت قرار دارند، اظهار داشت: در این چند سال توجه به حذف اعتبار در بخش های گوناگون با مشکل تکمیل، راه اندازی و افتتاح مراکز فرهنگی و خانه های عالم مواجه شده ایم و هنوز پروژه های در حال ساخت موجود هستند که به صورت کامل تکمیل نشده اند.

وی با بیان این که حضور روحانی در مناطق گوناگون سبب شکوفایی فعالیت های فرهنگی، دینی و مذهبی می شود، اظهار داشت: پیگیری مشکلات مردم، حل اختلافات خانوادگی و مشاوره به اهالی روستا از دیگر نکات قابل توجه حضور روحانی در روستاها است.

حجت الاسلام بلک با تأکید بر این که درخواست اهالی روستاها و مناطق عشایر نشین برای ایجاد خانه های عالم در این مناطق بسیار گسترده است، با ابراز تأسف از محدودیت اعتبار برای ایجاد خانه های عالم گفت: به سبب محدودیت اعتباری برای ما ممکن نیست که هم نیازهای را پاسخگو باشیم و باید مدتی بگذرد تا اعتبارات لازم به تبلیغات اسلامی خوزستان تزریق شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان با بیان این که در برخی مناطق خوزستان فعالیت های بزرگ و پسندیده ای از سوی اهالی روستاها انجام می شود، گفت: در برخی مناطق محروم و روستایی خوزستان به اندازه ای اقبال اهالی این مناطق برای ایجاد خانه های عالم بسیار است که خود آنان زمین در اختیار سازمان قرار می دهند و خواستار احداث خانه عالم در آن هستند.

حجت الاسلام بلک در بخش پایانی سخنانش با ابراز امیدواری از تأمین اعتبار برای گسترش خانه های عالم در مناطق محروم و روستایی خوزستان، تبلیغ و زندگی تبلیغی را به منزله همسویی با مردم دانست و گفت: مسأله تبلیغ در دین مبین اسلام بسیار اهمیت دارد و حضور در مناطق صعب العبور و سخت برای تبلیغ دین به نوعی حرکت در خط مقدم جبهه تبلیغ است./9461/ت302/غ

ارسال نظرات