۰۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۴
کد خبر: ۱۸۱۷۱۳
آیت الله ممدوحی:

مسؤولان ساده زیستی شهیدان رجایی و باهنر را الگوی خویش قرار دهند

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یکی از مهم ترین ویژگی دولت رجایی و باهنر را ساده زیستی دانست که می تواند الگویی مناسب برای دولت مردان باشد و گفت: امام(ره) فرمود اگر می خواهید انقلاب بماند ساده زیست باشید.
آيت الله ممدوحي آيت الله حسن ممدوحي

آیت الله حسن ممدوحی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، شهید رجایی و باهنر را الگوی ساده زیستی دولت‌مردان دانست و اظهار داشت: این از مهم‌ترین و لازم ترین مسائلی است که باید دولت‌مردان ما مدنظر داشته باشند؛ امام(ره) فرمود اگر می خواهید انقلاب بماند باید ساده زیست باشید.

 

وی با اشاره به این که ساده زیستی نوعی همراهی با مردم و مستضعفان است، گفت: ساده زیستی مخالف است با این که انسان امتیاز ویژه ای برای خود قائل باشد و خود را در درجات بالاتر و مردم را در سطح پایین تر ببیند؛ انسان ساده زیست با مردم کاملا هماهنگ است.

 

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری افزود: روش حاکم بر دولت شهیدان رجایی و باهنر بر مبنای حکومت اسلامی و نظریات امام(ره) بود؛ آنها چیزی از خود نمی گفتند هرچه بود حرف خدا، اسلام و پیامبر(ص) بود.

 

آیت الله ممدوحی با تأکید بر این که امثال این شهدا هم حیات و هم شهادت شان در انقلاب بسیار مؤثر است، گفت: درست است که اینها شهید شدند و از این دنیا رفتند اما خون شان ضامن بقای اسلام و انقلاب است./928/ت302/ج

 

ارسال نظرات