۰۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۴
کد خبر: ۱۸۱۸۶۷
استاد حوزه علمیه بیرجند:

انسان‌سازی مهم‌ترین هدف در ادعیه امام سجاد است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه ودانشگاه بیرجند هدف ادعیه امام سجاد (ع) درصحیفه سجادیه را انسان سازی و تربیت انسان ها عنوان کرد، و گفت: امام سجاد(ع) با استفاده از دعا مردم را به توحید، تهذیب نفس، اعراض از دنیا، خلوت با خدای یگانه، رسیدگی به کار و حقوق مظلومان و مردم ستمدیده دعوت می کردند.
صحيفه سجاديه

حجت الاسلام محمد مختاری، استاد حوزه و دانشگاه، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری رسا در بیرجند، با بیان این که به صحیفه سجادیه تنها نباید به چشم دعا نگاه کرد، گفت: این کتاب مقدس مانند قرآن کریم جامع مسائل مختلف است.

 

وی افزود: دعا و مناجات سلاح برنده و مؤثر امام سجاد(ع) در برابر سیل هجوم ظلم و تعدی و انحراف حاکمان وقت بود، سلاحی که امام سجاد(ع) رسالت الهی و نورانی خود را در قالب آن متبلور ساخت و پیام های عبادی و سیاسی خود را در قالب دعا و گفت‌وگویی میان بنده و معبود منتقل کرد و از این راه عمیق ترین مسائل عبادی و سیاسی  را برای مردم زمان خود و سایر زمان‌ها بیان کرد.

 

استاد حوزه و دانشگاه بیرجند با بیان این که امام سجاد در قالب همین دعا مردم زمان خودرا برای مقابله با ظلم تجهیز کرد، گفت: امام سجاد(ع) با استفاده از دعا مردم را به توحید، تهذیب نفس، اعراض از دنیا، خلوت با خدای یگانه، رسیدگی به کار و حقوق مظلومان و مردم ستمدیده دعوت می کردند.

 

 حجت الاسلام مختاری با بیان این که صحیفه سجادیه کامل ترین منشور برای حق نفس و حقوق مردم یا به اصطلاح غربی ها حقوق بشر است، گفت:   تا زمانی که صحیفه سجادیه به عنوان منشور جهانی حقوق بشر مورد استفاده قرار نگیرد نمی توانیم انتظار گشایش در کار انسان ها را داشته باشیم.

 

وی بابیان این که امام خمینی(ره) صحیفه سجادیه را قرآن صاعد می‌خواند، یادآورشد: مطالعه صحیفه سجادیه افزون بر برکات مادی و معنوی در انسان، او را در مسیری کامل و مستقیم قرار داده و سبب خضوع در برابر خداوند متعال می شود./968/ت302/س

ارسال نظرات