۰۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۱۸۱۹۱۴
آیت الله شبستری:

دولت به مشکلات فرهنگی و علمی کشور توجه کند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان این‌که فرهنگ نیز به اندازه معیشت مردم مهم و حیاتی است، گفت: دولت از رفع مشکلات فرهنگی غافل نشود.
ديدار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امروز در دیدار رییس جهاد دانشگاهی با اشاره به این‌که ایران اسلامی مورد هجمه شدید فرهنگی دشمنان نظام قرار گرفته است، اظهار داشت: هر یک از نهادهای متولی فرهنگ در کشور به نوبه مسؤول مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن هستند.


وی با بیان این‌که نباید موضع انفعالی در مقابل تهاجم فرهنگی و عقیدتی دشمنان داشت، خاطرنشان کرد: این‌که منتظر باشیم تا هجمه ص
ورت گیرد، سپس پاسخ دشمن را بدهیم، غیرقابل قبول است، اگر بتوانیم فرهنگ اصیل اسلام ناب و تشیع را به جهان عرضه کنیم و در این عرصه موضعی تهاجمی داشته باشیم، به یقین دشمن در موضع انفعال خواهد بود.


امام جمعه تبریز با بیان این‌که فرهنگ نیز به اندازه معیشت مردم مهم و حیاتی است، گفت: رهبر انقلاب فرمودند که دولت جدید، افزون بر مشکلات اقتصادی، باید مشکلات علمی و فرهنگی را هم حل کند، از این رو انتظار داریم دولت یازدهم که برخاسته از عزم و اراده ملی ملت ایران است، از رفع مشکلات فرهنگی غافل نشود.


آیت الله شبستری با تأکید بر این‌که جهاد دانشگاهی رسالت بزرگی در مقابله با هجمه فرهنگی، اعتقادی و ضداسلامی دشمنان بر عهده دارد، تصریح کرد: اگر هنر در استخدام دین باشد و هنرمندان در مسیر حفظ و نشر ارزش‌های دینی و اسلامی گام بردارند، شاهد تاراج فرهنگ و هویت اصیل ایرانی اسلامی خود نخواهیم بود.


نماینده خبرگان رهبری با تشریح توطئه‌های مختلف دشمنان نظام اسلامی در تخریب اذهان و افکار نسل جوان جامعه اظهار داشت: پروژه اسلام‌هراسی دشمنان امروز با پروژه ایران‌هراسی در منطقه توأم شده است، در چنین شرایطی از جهادگران انقلابی جهاد دانشگاهی انتظار می‌رود در نشر معارف اسلامی میان نسل جوان جامعه بکوشند.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که تولید ثروت از راه تولید علم مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: پژوهشگران و اندیشمندان دانشگاهی باید با نگرش جهادی در عرصه های علمی تلاش کنند تا بار دیگر ایران اسلامی آن شکوه تاریخی علمی گذشته را بازیابد.


 آیت الله شبستری تصریح کرد: اگر فنون و علوم دانشگاهی، به مقام اجرا ترسد، ثمره چندانی نخواهد داشت، باید با فراهم آوردن زمینه های تحقیق و پژوهش، به استعدادهای بالقوه دانشجویان عینیٌت بخشید، خوشبختانه نهاد جهاد دانشگاهی که یکی از مولودهای مبارک انقلاب اسلامی است، توانسته در ایجاد پل ارتباطی میان صنعت و دانشگاه گام‌های مؤثری بردارد./935/پ202/س

ارسال نظرات