۰۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۱۸۱۹۴۵
نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف مطرح کرد:

وقف‌های علمی و اقتصادی در اولویت کار سازمان اوقاف

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به بیانات رهبر انقلاب مبنی بر اولویت داشتن علم و اقتصاد در جامعه امروزی بیان داشت: یکی از اولویت‌های ما در بخش اوقاف حرکت به این سو است.
حجت الاسلام محمدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی محمدی، نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در همایش پنجاه و یکمین سالگرد جایزه بنیاد البرز که امروز 5 شهریور ماه در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد اظهار داشت: شخصی که یک عمر تلاش و زحمت خود را برای استفاده عموم مردم وقف می‌کند، پاداش وی در نزد خداوند محفوظ است و مرحوم آقای البرز نیز از مردان خداوند محسوب می‌شود.
وی ادامه داد: وقف مال به معنای بی‌صاحب بودن آن اموال به شمار نمی‌آید بلکه واقف خواستار بهره بردن عامه مردم از اموال وی است.
حجت الاسلام  محمدی، یاد شهدا و امام(ره) را گرامی داشت و گفت: از برکات این نظام بعد از پیروزی انقلاب می‌توان به تحولات چشمگیر علمی اشاره داشت.
رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ابراز داشت: پیامبر اسلام نسبت به علم زیاد تأکید داشته است در روایتی آمده که اگر از علم دانشمندی، جامعه بهرمند شود ارزش آن علم 70 هزار درجه بالا‌تر از عبادت یک عابد محسوب می‌شود.
نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه کشور تصریح کرد: عابد برای شخص خود عبادت می‌کند و خیر او محدود به خود است، ولی خیر و برکات یک دانشمند به کل جامعه تزریق می‌شود.
وی از دلایل شکوفایی یک جامعه را بهره‌بری مناسب جامعه از مخترعین و عالمان دانست و اظهار داشت: انقلابی که امام خمینی(ره) از سال 42 تدارک دیده بود، مردم در راستای استقلال و عدالت خواهی از ایشان تبعیت کردند و به این شکل جامعه ما به شکوفایی رسید.
حجت الاسلام  محمدی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب مبنی بر اولویت داشتن علم و اقتصاد در جامعه امروزی بیان داشت: یکی از اولویت‌های این مملکت توسعه و ترویج علم بنا به رهنمودهای رهبر انقلاب و نیاز جامعه است و بر این اساس تکلیف ما ایجاب می‌کند به این سو حرکت کنیم.
رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور یادآور شد: کشورهای پیشرفته که در عرصه علم به رتبه‌ای دست پیدا کرده‌اند در صدد سلطه جهانی هستند و خواهان بیشترین ضربه به شیعیان دنیا نیز هستند.
نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه کشور نخبه را فردی خیرخواه دانست و گفت: از نظر حضرت علی(ع) دانشمندترین مردم کسی است که برای کسب علم حریص باشد.
وی وقف را منحصر برای دین اسلام ندانست و ابراز داشت: در ادیان گوناگون و در سلایق متفاوت وقف ایراد شده است، ممکن است این وقف با کلمات مختلفی به کار رفته شده باشد، ولی آنچه که حائز اهمیت است نیت اشخاص می‌باشد.
حجت الاسلام محمدی وقف را در هر شرایطی وقف دانست و گفت: وقف هیچ‌گاه از فعلیت خود خارج نمی‌شود و فتوای علما این است که اگر اموالی که وقف شده باشد و نیت واقف چیزی که در نظر داشته و به گونه‌ای دیگر عمل شود این عمل جایز نیست./9599/پ202/ع
ارسال نظرات