۰۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۱۸۲۰۶۳
رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات:

ایران پرچم‌دار صلح در جهان است

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ایران را پرچمدار صلح در جهان دانست و گفت: از دیر باز، تمدن شناسان ایران را به عنوان کشووری چند فرهنگی می‌شناسند و در این میان ایرانیان همواره پرچمدار صلح در جهان هستند.
محمدباقر خرمشاد، رييس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدباقر خرمشاد، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در سومین نشست نقش دین در ارتقاء ارزش‌های اخلاقی و انسانی که صبح امروز چهارشنبه ششم شهریورماه در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، ضمن ابراز خوشحالی و خیرمقدم به مهمانان کره جنوبی در خصوص نشست ادیان، کشور ایران را پرچم‌دار صلح در جهان دانست و گفت: گفت‌وگوی بین ادیان از دیرباز در این سرزمین با تاریخ بسیار کهن خود صورت می‌گرفته است و ما معتقد هستیم که گفت‌وگو بین ادیان مؤثر ترین راه برای همیاری است.

خرمشاد نمایندگان کره جنوبی را همواره، همراه ایران دانست و اظهار داشت: این همراهی نتیجه‌ای دل خواه را به همراه خواهد داشت و بنده شخصا به این نشست بسیار خوش‌بین و به آینده خوش‌بین‌تر هستم.

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی خطاب به پرفسور تی سونگ کیم گفت: امروز در این جمع همراه با هم برای ایجاد صلح دور هم جمع شده‌ایم و امیدوارم بتوانیم صلح را در جهان برقرار کنیم.

وی با ابراز تأسف ادامه داد: امروز جهان و به خصوص خاورمیانه در معرض یک جنگ نابرابر قرار گرفته است و شاهد حمله‌های ناجوانمردانه به مردم افغانستان، عراق، لیبی، یمن و هم اکنون در مصر و سوریه هستیم.

خرمشاد تصریح کرد: اشخاصی که در سوریه و مصر دست به جنگ افروزی می‌زنند، این‌ها خود را به دروغ اسلامی می‌نامند، جای تأسف دارد که دنیای کنونی در این قرن قرار داشته و صدها هزار کشته در جنگ‌ها برجای گذاشته می‌شود.

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی جهان امروزی را به مثلث زر، زور و تزویر تعبیر کرد و در این رابطه بیان داشت: انسان‌ها به صورت ناخواسته و یا خواسته در این مثلث قرار گرفته‌اند و متأسفانه در حال خرد شدن هستند.

وی ایران را مهد تمدن در گذشته و حال معرفی کرد و ابراز داشت: ادیان و مذاهب گوناگون در ایران چه در گذشته و چه در حال از نشاط دینی برخوردار بوده‌اند و از عقاید یکدیگر درس‌ها و بهره می‌برند.

خرمشاد خاطرنشان کرد: تمدن شناسان جهان، ایران را کشور چند فرهنگی می‌دانند و دین در ایران و در زندگی ایرانیان نقش و حرف اول را می‌زند.

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی فرهنگ ایران را برگرفته از دین دانست و گفت: دین در ابعاد گوناگون و در ادیان مختلف آمیخته با فرهنگ است و در تمام ابعاد زندگی ایرانی‌ها دین نقش اول را ایفاء می‌کند./9599/پ202/ص

 

ارسال نظرات