۰۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۱۸۲۲۱۱
رییس شورای هماهنگی خراسان شمالی مطرح کرد؛

ولایت مداری عامل ماندگاری شهیدان رجایی و باهنر

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، ولایت مداری عملی و خدمت بی منت شهیدان مظلوم رجایی و باهنر را عامل ماندگاری این دو شهید بزرگوار در اذهان مردم و تاریخ نظام جمهوری اسلامی عنوان کرد.
شهيد رجايي و باهنر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام محمدعلی سالاری، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، عصر پنج شنبه در همایش استانی شهید رجایی و یادواره 121 شهید کارمند این استان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، عنوان کرد: مقام شهید و شهادت در راه باری تعالی به اندازه ای رفیع است که بشر از درک آن عاجز بوده و حتی تصور این مقام و قرب الی الله نیز برای انسان معمولی دشوار است.

 

وی با بیان این که شهدای انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس هشت ساله با بذل جان خود سبب قوام و تحکیم دین اسلام در این سرزمین شدند، اظهار داشت: شهیدان این راه سخت اما پرافتخار را با هدف قرب و رضایت الهی برگزیده و در این راه نیز از تمام هستی خود گذشتند.

 

حجت الاسلام سالاری شهیدان مظلوم رجایی و باهنر را از انسان های مؤمن، معتقد و متعهد به آموزه های اسلامی دانست و گفت: برخی از اقدامات و ویژگی های این دو شهید بزرگوار سبب شده تا افزون بر کسب رضایت الهی و ثواب اخروی، برای همیشه تاریخ در اذهان مردم ایران ماندگار شوند.

 

وی ویژگی های شاخص و عامل ماندگاری این دو شهید را ولایت مداری عملی و خدمت بی منت به مردم عنوان و اظهار کرد: در حال حاضر نیز باید مسؤولان نظام اسلامی به پیروی از این دو شهید، ولایت مداری و خدمت بی منت به مردم را پیشه خود کنند تا افزون بر جلب رضایت خداوند و قرب الی الله، خلق الله را نیز از خود خشنود کنند.

 

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری همایش ها و یادواره شهدا پرداخت و با بیان این که نباید این مراسم ها جنبه تبلیغاتی و رفع تکلیف پیدا کنند، افزود: باید در خلال برگزاری همایش ها و یادواره های شهدا، ویژگی ها و ویژگی‌های نیک شهیدان را به عنوان الگوهایی برای نسل جوان و نوجوان جامعه معرفی کنیم.

 

وی واکاوی دلایل رشد و تربیت انسان های شاخصی چون شهیدان رجایی و باهنر را یکی از کارکردهای برگزاری یادواره های شهدا دانست و گفت: اگر الگوهای مناسب جامعه اسلامی شناسایی و به درستی به نسل های جدید معرفی شوند، نسل آینده نظام جمهوری اسلامی در برابر دشمنان کاملا بیمه خواهد بود.

 

گفتنی است، همزمان با ششمین روز از هفته دولت، جشنواره استانی شهید رجایی و بزرگداشت روز کارمند در خراسان شمالی به صورت تلفیقی با یادواره 121 شهید کارمند این استان، با حضور مردم شهید پرور خراسان شمالی و شماری از مسؤولان استانی و شهرستانی در محل مسجد انقلاب بجنورد برگزار شد.

 

خراسان شمالی دارای دو هزار و 635 شهید، شش هزار و 613 جانباز و 33 هزار رزمنده است که در طول دوران دفاع مقدس و سال های پس از انقلاب در راه دفاع از دین و میهن جانفشانی کردند.

 

از این تعداد 121 شهید در زمان شهادت کارمند بودند و از میان شهدای کارمند استان نیز 49 شهید به شهرستان بجنورد تعلق دارند.

 

120 نفر از 121 شهید کارمند خراسان شمالی را آقایان تشکیل می دهند و شهید«گلدسته محمدیان مقدم» تنها بانوی شهید کارمند این استان محسوب می شود./9314/پ202/س

ارسال نظرات