۰۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۱۸۲۳۲۴
حجت الاسلام راشد یزدی:

دین اسلام دین نرمش و دوستی است

خبرگزاری رساـ حجت الاسلام راشد یزدی: هیج کس را با کتک زدن و پرخاش گری نمی توان تربیت کرد و هیج دکتری با کتک خوردن دکتر نشده است.
حجت الاسلام راشد يزدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمد کاظم راشد یزدی، استاد حوزه علمیه و کارشناس مسائل دینی، شب گذشته در ادامه مباحث خود که با موضوع آرامش در زندگی در خیابان شریف واقفی اصفهان در حال پیگیری است، گفت: یکی از اصول مهم در زندگی انسانها، اصل مدارا و آرامش است و باید این آرامش در زندگی حاکم باشد.

وی افزود: نباید خشونت و تندی در زندگی باشد چون اسلامی که برای ما سبک زندگی را به ارمغان آورده است، بر مبنای ملایمت است درنتیجه بشر با جنگ میانه ای ندارد و از جنگ و خون ریزی متنفر است.

 این استاد حوزه علمیه در ادامه افزود: در اسلام جنگ نداریم، بلکه ملایمت داریم، زیرا در اسلام کتابهای زیادی داریم مثل کتاب صلات، کتاب خمس و کتاب حج، ولی هرگز کتاب جنگ نداریم،پس دین ما دین نرمی و دوستی است.

حجت الاسلام  راشد یزدی در این که نباید در خانه با خوشونت و تندی عمل کرد، ابراز داشت، هیج بچه ای با کتک خوردن نماز خون نشده و هیج دکتری با کتک خوردن دکتر نشده است، بلکه با تربیت درست و با دوستی و با ملایمت تربیت شده است.

استاد اخلاق حوزه علمیه غزوه های پبامبر(ص) را برای دفاع از اسلام  قلمداد کرد و گفت: غزوه ها و سریه های پیامبر(ص)، جنبه فرهنگی داشته است و می توان از این غزوه ها درس گرفت و امروز این ترور هایی که اتفاق می افتد، در اسلام نیست و این گونه می خواهند اسلام و مسلمین را بد نام کنند و می خواهند مسلمانان را در جهان خشن جلوه دهند.

حجت السلام راشد یزدی در پایان با اشاره به این نکته که اسلام مخالف جنگ افروزی و خشونت است، ابراز داشت: موفقیت پیامبر(ص) به واسطه نرم خویی و خوش خلقی وی بود و محبت او بیشتر از استدلالی بود که می آورد./939/پ203/ج

ارسال نظرات