۱۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۲
کد خبر: ۱۸۲۴۵۷
کارشناس و مبلغ حوزوی:

یاد مرگ بازدارنده انسان از آرزوهای دراز است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس و مبلغ حوزوی با اشاره به این‌که بهره‌گیری انسان از دنیا و لذت‌های آن محدودیت‌هایی به دنبال دارد، توجه به دنیا را عامل غفلت از مرگ دانست و گفت: اگر انسان به یاد مرگ باشد از آرزوهای دست‌نایافتنی دوری می‌جوید.
نشست علمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت‌الاسلام احمدرضا فلاح، کارشناس و مبلغ حوزوی، شب گذشته در مراسم عزاداری به مناسبت شهادت امام هفتم که در حسینیه امام صادق(ع) برگزار شد، گفت: متأسفانه افراد به یاد مرگ کم هستند و زیادی آرزوهای از فراموشی مرگ از این جا نشأت می‌گیرد، اگر فرد بداند که زمان محدودی در این دنیا است دیگر آرزوهای دور و دراز در سر خود نمی‌پرورانند.

کارشناس و مبلغ حوزوی با بیان این‌که استفاده از دنیا و لذت‌های آن محدودیت‌هایی دارد، خاطرنشان کرد: انسان باید بداند که بهره‌گیری از لذت‌های دنیا محدود است و انسان نمی‌تواند به خواسته‌های نفسانی دور و دراز خود دست یابد.

وی با اشاره به این‌که کسی که می‌خواهد به ریاست یا وکالت برسد، نباید تن به هر ذلتی بدهد و هر شعاری را مطرح کند، ادامه داد: ماکیاول می‌گوید هدف وسیله را توجیه می‌کند و انسان نباید برای دست یافتن به هر خواسته‌‌ای از هر وسیله‌ای استفاده کند.

حجت‌الاسلام فلاح گفت: استکبار خواسته‌اش حاکمیت بر جهان است و در این راه از کشتار کودک، زنان و بی‌گناهان ابایی ندارد، او می‌خواهد به هر خواسته‌ای دست پیدا کند و در این راه از هیچ کوششی دریغ نمی‌ورزد.

وی ابراز کرد: درازی آرزو می‌تواند سرانجام انسان را به جهنم بکشاند، در احادیث است که خداوند از کسانی که آمال و آرزوهای طویل و طولانی دارند، متنفر است، آمال و آرزوی طولانی مسیر انسان را به سقوط می‌کشاند.

کارشناس و مبلغ حوزوی تأکید کرد: توجه به دنیا برای انسان غفلت و غبار ایجاد می‌کند، قلب‌ها را زنگار می‌بندد و در گوش‌ها حجاب می‌اندازد، حقیقت‌بینی و حقیقت‌شنوی ما دچار کاستی می‌شود.

وی با تأکید بر این‌که اگر انسان به یاد مرگ باشد از آرزوهای دست‌نایافتنی دوری می‌جوید، خاطرنشان کرد: اگر کسی بداند هفته بعد قرار است از دنیا برود، به دنبال انفاق و وصیت‌نامه نوشتن و توبه می‌رود.

حجت‌الاسلام فلاح اظهار کرد: در اسلام توصیه شده است که وصیت‌نامه انسان در هنگام خواب زیر سرش باشد، این به آن معنا است که انسان بداند که یک روز خودش از دار دنیا خواهد رفت، یک روز انسان از دار دنیا خواهد رفت.

وی گفت: آرزوهای انسان حد توقف ندارد، اگر یک آرزو برای انسان تحقق پیدا کرد، به دنبال آرزوی دیگری است و هیچ انتهایی ندارد، به همین دلیل در روایت است که دروغ می‌گوید کسی که ادعای ایمان می‌کند اما به دنیا خوشحال می‌شود.

کارشناس و مبلغ حوزوی به دست آوردن آرزوها از راه حرام تأثیر دیگر آرزوهای دور و دراز است، خاطرنشان کرد: گاه انسان از راه حلال به آرزوهای خود دست می‌یابد که این امر موردی ندارد، اما مسأله این‌جا است که انسان برای به دست آوردن آرزوها به حرام متوسل شود./914/پ202/س

ارسال نظرات