۱۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۱۸۲۵۲۳
نماینده ولی فقیه در دانشگاه های آزاد خوزستان:

امام صادق جریانات سیاسی دوران خود را به سود اسلام تغییر داد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد خوزستان با بیان این که امام صادق(ع) از جریانات سیاسی به وجود آمده در جهت ترویج فرهنگ اسلامی استفاده کرد، اظهار داشت: امام صادق(ع) با مدیریت جریانات به وجود آمده شرایط را به سود دین اسلام تغییر داد.
حجت الاسلام جوانمرد زاده، نماينده ولي فقيه در دانشگاه هاي آزاد خوزستان

حجت الاسلام عبدالباری جوانمرد زاده، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد خوزستان، در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز،  با تسلیت شهادت امام جعفر صادق(ع)، دوران حیات این امام همام را دوره انتقالی قدرت از بنی عباس به بنی امیه خواند و افزود: با توجه به کشمکش های موجود در این دوران، امام صادق(ع) از این فرصت در جهت ترویج علم و دانش بهره برد.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد خوزستان با بیان این که امام صادق(ع) از جریانات سیاسی به وجود آمده در جهت ترویج فرهنگ اسلامی استفاده کرد، اظهار داشت: امام صادق(ع) با مدیریت جریانات به وجود آمده شرایط را به سود دین اسلام تغییر داد.

حجت الاسلام جوانمرد زاده به ویژگی های شاگردان مکتب امام صادق(ع) اشاره کرد و گفت: با الگوگیری از دوران حیات امام صادق(ع) می توان فهمید بصیرت و آگاهی از شرایط زمان ویژگی بارز شاگردان دوران امام صادق(ع) بود.

این مقام مسؤول با بیان این که دوری از نفاق و دورویی از دیگر ویژگی های شاگردان دوران امام صادق(ع) بود، خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) در آخرین لحظات عمر خود بر وظیفه شناسی تأکید داشتند و فرمودند «شفاعت ما به کسی که نماز را سبک می شمارد نمی رسد».

وی اهمیت وظیفه شناسی را ویژگی مهم طلاب و شاگردان مکتب در برهه کنونی دانست و افزود: به برکت پیروزی انقلاب اسلامی ایران مراکز دینی و حوزه های علمیه در کنار دانشگاه ها تقویت شد.

حجت الاسلام جوانمردزاده هدف نظام جمهوری اسلامی ایران را تحقق آرمان های ائمه معصومین خواند و گفت: دانشگاه های کشور در افق بسیار خوبی قرار دارند؛ اگر چه با شرایط مطلوب فاصله است، اما در مسیر پیشرفت قرار دارند.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد خوزستان رسیدن به شرایط آرمانی را نیازمند تلاش های بسیار دانست و اظهار داشت: با فعالیت های فرهنگی مدیریت شده در فضاهای علمی باید در جهت اهداف و آرمان های معصومین گام برداشته شود./9464/ت302/غ

ارسال نظرات