۱۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۱۸۲۵۴۸
مدیر استانی حوزه علمیه مازندران:

پویایی فقه شیعه مدیون تلاش‌های علمی امام صادق است

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه مازندران با بیان این که فقه شیعی در پرتو جهاد علمی امام صادق(ع) در جهان می‌درخشد، پویایی فقه شیعه را مدیون تلاش های علمی آن حضرت عنوان کرد.
حجت الاسلام ابوالقاسم طاهري، مدير حوزه علميه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری، مدیر استانی حوزه علمیه مازندران بعد از ظهر امروز در جمع طلاب جدید الورود حوزه علمیه استان در اردوگاه شهدای بادله ساری با تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) گفت: شانزده سال از دوران امامت ایشان در زمان حکومت بنی عباس و هجده سال دیگر نیز در زمان حکومت بنی امیه بود.

 

وی با بیان این که بنی امیه مشکلات بسیار زیادی را برای امام صادق(ع) به وجود آورد، افزود: آن حضرت علیرغم همه مشکلات و تنگناهایی که در آن دوران وجود داشت همه توان خود را برای ترویج اسلام ناب به کار گرفت.

 

حجت الاسلام طاهری، دوران امام صادق(ع) را عصر جنبش فرهنگی و فرق مذاهب دانست و تصریح کرد: آن حضرت با تلاش های گسترده ای که انجام داد توانست تکمیل کننده نهضت علمی و فرهنگی پدر بزرگوارش باشد.

 

مدیر استانی حوزه علمیه مازندران با بیان این که امام صادق(ع) مقابله با جریان های ناسالم و انحرافی را اولویت فعالیت های علمی خود قرار داد، گفت: امروز به برکت تلاش های علمی آن حضرت مکتب تشیع در جهان به عنوان یک متکب مترقی مطرح شده است.

 

وی با بیان این که تلاش های علمی امام صادق(ع) بستر یک جهش علمی و فکری را در علوم دینی فراهم کرد، افزود: دوران امام صادق(ع) را می توان عصر طلایی علوم اسلامی دانست.

 

مدیر استانی حوزه علمیه مازندران با بیان این که امام صادق(ع) با تلاش های علمی خود اسلام ناب را به دنیای آن زمان معرفی کرد، گفت: فعالیت علمی آن حضرت به گونه ای بود که تعداد شاگردان مکتب ایشان را بیش از چهار هزار نفر اعلام کرده اند.

 

حجت الاسلام طاهری با بیان این که در پرتو جهاد علمی امام صادق(ع) فقه شیعی امروز در جهان می‌درخشد، تصریح کرد: پویایی فقه شیعه مدیون تلاش های علمی آن حضرت است.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز اسلام ناب شیعی در همه دنیا همچون ستاره ای نورانی می درخشد، خاطرنشان کرد: همه عصبانیت دشمنان از اقتدار و عظمت اسلام شیعی در جهان است.

 

مدیر استانی حوزه علمیه مازندران به تلاش دشمنان برای خدشه دار کردن اسلام شیعی در جهان اشاره کرد و گفت: دشمن برای دستبابی به این خواسته خود دست به هر کاری می زند و از هر ابزاری استفاده می کند.

 

حجت الاسلام طاهری با بیان این که دشمن به دنبال خدشه کردن سند حقانیت شیعه است، تصریح کرد: باید با ترویج سیره عملی امام صادق(ع) در جامعه بیش از گذشته از عزت اسلام دفاع کنیم./950/پ202/ی

ارسال نظرات