۱۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۱۸۲۶۶۴
امام جمعه آمل تأکید کرد؛

بهره گیری از روش تبلیغی امام صادق در ترویج معارف اسلامی

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه آمل با اشاره به این که کلام علمایی و عقلانی، زبان ساده و زیبایی امام صادق(ع) سبب پذیرش از سوی مخالفانش بود، خاطرنشان کرد: کلام این امام همام حقیقت، اخلاقیت، معنویت و عاری از هرگونه خرافات و آرایش های غیراخلاقی بود.
حجت الاسلام رحماني، امام جمعه آمل

حجت الاسلام محمدعلی رحمانی آملی، امام جمعه آمل، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل با بیان این که جامعه امروز ما بیش از هر زمانی نیازمند بصیرت و آگاهی نسبت به شخصیت ارزنده امام صادق(ع) و نقش والای این امام بزرگوار در ترویج مکتب تشیع است، خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه باید در راستای شناساندن هر چه بیشتر این امام همام تلاشی شایسته داشته باشند.

وی با اشاره به این که امام صادق(ع) ذخیره علمی بزرگ و ارزنده ای را برای امت بر جای گذاشت، گفت: این امام بزرگوار تلاش و اهتمام خود را با مساعی علمی آغاز و حوزه فکری خویش را که بزرگان فقها و متفکران از آن بیرون آمدند در صفوف امت افتتاح کرد و شاگردان گرانقدر و دانشمندی را تربیت کرد.

حجت الاسلام رحمانی آملی با تأکید بر این که ترویج ارزش ها و جایگاه ائمه معصوم(ع) باید در جامعه مورد توجه ویژه باشد، خاطرنشان کرد: دشمن تلاش است تا با انواع نقشه ها و برنامه ها جوانان جامعه را از مسیر دین مداری خارج کند که تمسک به فرهنگ والای اهل بیت (ع) می تواند خنثی کننده این نقشه ها باشد.

امام جمعه آمل حوزه های علمیه را مروج مکتب امام صادق(ع) دانست و خاطرنشان کرد: نهضت بزرگ علمی که آن امام همام پایه گذاری کردند مبتنی بر علم، یقین و حقایق بوده است.

وی با بیان این که امام صادق(ع) از فرصت های به وجود آمده در آن دوران برای نشر معارف اهل بیت(ع) و قرآن و آموزش و تربیت نسل جدید دانشجویان و علمای فرهیخته اسلامی، استفاده کرد، گفت: عزت و عظمت امروز اسلام شیعی در جهان مدیون تلاش های آن امام همام است.

استاد حوزه علمیه آمل درباره تأثیرات امام صادق(ع) بر نشر علم، تأسیس دانشگاه و نشر آداب و رسوم برخورد با مردم، گفت: در روش تربیتی امام صادق(ع) علم، فرهنگ و تربیت به شکل برجسته ای وجود داشت.

امام جمعه آمل با اشاره به این که کلام علمایی و عقلانی، زبان ساده و زیبایی ایشان سبب پذیرش روش از سوی مخالفانش نیز بود، خاطرنشان کرد: کلام این امام همام حقیقت، اخلاقیت، معنویت و عاری از هرگونه خرافات و آرایش های غیراخلاقی بود.

حجت الاسلام رحمانی آملی گفت: امام صادق(ع) به شاگردانش این چنین یاد می‌داد که اگر دین را به مردم به طور خالص و ناب ارائه دهیم همه می‌پذیرند و اگر نپذیرند بر دلشان خواهد نشست.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به این که امروز باید برای نشر و تبلیغ اسلام از شیوه‌های امام صادق(ع) کمک بگیریم، یادآور شد: در نحوه رفتار با جهان باید روش نشر اسلام و تشیع که همان شیوه امام صادق(ع) است، احیا شود.

امام جمعه آمل با بیان این که اگر در زمان های قبل شیوه امام صادق(ع) را به کار برده بودیم اکنون اسلام در دنیا تلألو پیدا کرده بود، گفت: ترویج سیره و روش زندگانی این امام گرانقدر از اهمیت والایی برخوردار است که همگان به ویژه حوزه های علمیه در این مسأله ارزنده نقش مهم و برجسته ای را دارا است./950/ت302/غ

ارسال نظرات